Condoleance

Albert Damen
24-09-1947 - 24-04-2020

Op vrijdag 24 april 2020 is in de leeftijd van 72 jaar overleden de heer Albert Damen, Desser in hart en nieren en lid van onze vereniging sinds 01 juli 1991.

Albert werd geboren in een gezin waar vader voor v.v. Berkdijk was en Albert een echte Desser. Dat ging hij pas echt in praktijk brengen toen hij langzamerhand stopte met zijn arbeidzame leven. Vele oudere Dessers zullen nog weten dat Albert uitbater was van Café Het Centrum in de Marktstraat. Later was hij ook nog eigenaar van een discotheek in Schijndel.

Vanaf het moment dat Albert bij DESK actief werd vervulde hij vele functies. Zo was hij clubscheidsrechter bij de jeugdafdeling en hij was omroeper bij de thuiswedstrijden van DESK-1. Legendarisch is de volgende opmerking bij een thuiswedstrijd van DESK-1 toen Albert niet precies wist welke DESK-speler een doelpunt had gescoord: “ik kan u niet vertellen wie er gescoord heeft, want de ruiten van dit hok zijn hartstikke vuil”. Albert ging ook naar alle uitwedstrijden van DESK-1 en was dus een geweldige supporter. Dat was hij ook van de vrouwenteams: zijn naam stond zelfs in grote letters als borstreclame op de shirts van de DESK-dames.

Zijn belangrijkste werkzaamheden bij DESK waren, zoals iedereen weet, zijn activiteiten als beheerder van het clubhuis. Openen en sluiten, de inkoop verzorgen, personeel regelen, zelf achter de bar staan: alles wat je maar kunt bedenken om een clubhuis te runnen, was bij Albert in prima handen. Vele activiteiten regelde hij in het clubhuis, altijd vol enthousiasme en met volledige medewerking op alle gebied. De bekendste Albert-activiteit was waarschijnlijk Alberts Kerstbingo, die hij jarenlang heeft georganiseerd. Hij regelde de prijzen, het personeel (want hij kon zelf dan natuurlijk niet achter de bar staan, omdat hij de balletjes moest laten rollen en de nummertjes moest omroepen) en hij zorgde voor de snacks voor de bingospelers.

Zo’n vijf jaar geleden werd bij Albert kanker geconstateerd. Deze vreselijke ziekte bracht hem ertoe met zijn werkzaamheden bij DESK te stoppen. Vanaf dat moment is het leven van Albert helemaal veranderd: hij raakte zijn hele grote DESK-familie kwijt en bracht zijn tijd voortaan door in zijn huisje in Sprang-Capelle. Het is niet overdreven om te stellen, dat Albert vereenzaamde. Gelukkig kreeg hij regelmatig visite van enkele DESK-vrienden en dat hield hem op de been. Maar afgelopen week is de ziekte Albert de baas geworden en is hij op vrijdag 24 april gestorven.

Met Albert Damen verliest DESK een gewaardeerd vrijwilliger, die vele jaren zijn hele ziel en zaligheid aan onze club gegeven heeft. Veel dank zijn wij Albert verschuldigd.

Namens alle leden van DESK wensen wij Alberts familie en vrienden heel veel sterkte. De herinnering aan Albert zal ons allen helpen dit verlies te verwerken.

De rouwkaart is hier te bekijken.

Voeg een condoleance toe

Condoleances

Joop Maijers 2 mei 2020 11:29
In de tijd dat ik bij DESK verzorger/technisch manager was, was Albert altijd aanwezig.Hij had ook altijd een casette bandje bij hem en heel dikwijls liet hij dit draaien bij uitwedstrijden als we die wonnen.Tranen met tuiten gelachen als het Hier is DESK -DES club van den eikendijk klonk . Prachtig. Albert Damen een clubman in hart en nierenHij rust in vrede.
Peter Roelen. 30 april 2020 18:24
Albert bedankt voor jouw geweldige inzet voor Desk. Vooral voor je vele werk in het clubhuis. Heel veel sterkte voor de naaste familie en vrienden.
Wilbert Haarbosch 30 april 2020 10:00
Albert bedankt
De mooie herinneringen blijven

Veel sterkte voor familie en vrienden gewenst
Jan Hamers 29 april 2020 09:41
Albert bedankt voor alle inspanningen en activiteiten bij DESK.
familie, gecondoleerd en veel sterkte.
Remko zijlmans 29 april 2020 09:16
Heel veel sterkte.
Andy Morsink 29 april 2020 02:06
Albert, pracht mens. Wat hebben we samen veel gelachen en tijd doorgebracht bij Desk. Rust zacht grote vriend.
George van der Horst 28 april 2020 18:49
Albert, onze showman, gastheer, ruwe pit en kameraad van de club. Dank je voor vele mooie herinneringen. Rust zacht.
Marlies 27 april 2020 23:14
Rust zacht grote kleine man met je geel-blauwe hart. Bedankt voor alles dat je voor vv Desk hebt betekend. Ik wens alle familie en vrienden heel veel sterkte met zijn overlijden.
Joost 27 april 2020 22:05
Gecondoleerd en heel veel sterkte voor familie en vrienden.
Stephanvh 27 april 2020 21:59
Goede herinneringen aan de zondag(avonden) in de kantine. Authentieke man, sterkte voor familie & vrienden