Condoleance

Kees van Wezel
20-10-1935 - 30-09-2018

Zondag 30 september ontvingen we het droevige bericht dat Kees van Wezel onverwachts van ons is heengegaan. Kees mag gedurende zijn lidmaatschap van bijna 70 jaar in de 88 jarige geschiedenis van DESK een topper genoemd worden, die een grote positieve invloed heeft gehad op onze vereniging.

Een onverzettelijke speler

Kees is lid geworden in 1949 op 14 jarige leeftijd. Hij zou met de komende jaarvergadering gehuldigd worden als 70 jarig lid! De vier jaren als junior verliepen zoals de kenners van toen het verwachtten: telkens in het hoogste jeugdelftal. Hij claimde toen al zijn favoriete plek in het elftal: de rechtsback positie. De overstap naar de senioren verliep geruisloos. Hij had weinig tijd nodig om een definitieve plaats in de hoofdmacht DESK 1 te bemachtigen. Jarenlang, tot zijn 35 ste, heeft Kees de geelblauwe kleuren met hand en tand  verdedigd. De linksbuiten en linksbinnen van de tegenpartij moesten van zeer goede huize komen om via de linkerflank te scoren. Kees bleek vaak een onverzettelijke speler te zijn, die het soms noodzakelijke harde werk niet schuwde. Menig tegenstander is met Kees in aanraking geweest als een sliding noodzakelijk was om het scoren te beletten.

Andere capaciteiten

Voor en na de wedstrijd was het de rust zelve die vaak gepaard ging met de nodige humor en de vele voetbalverhalen die hij op een smakelijke manier kon vertellen. Het was een genoegen om met hem te spelen en hem te ontmoeten. Het bleef bij DESK niet alleen als speler doch hij had ook nog andere capaciteiten: leider van de A1, de generatie die hem moest opvolgen. Dat hij verstand van talentontwikkeling had werd ook opgemerkt bij de K.N.V.B. Jarenlang heeft Kees als scout voor Midden-Brabant en later voor Zuid-Nederland in zijn vrije tijd gewerkt om talenten op te sporen en te begeleiden. Zoon Arthur en Carlos van Wanrooij zijn daarvan de voorbeelden die via Kees in het betaalde voetbal terecht zijn gekomen.

Als supporter na zijn actieve periode was Kees tijdens de wedstrijd en in de derde helft een graag geziene persoonlijkheid. Iedereen kende hem en hij kende iedereen. Zijn communicatieve eigenschappen zijn hem van dienst geweest. Hij kon met iedereen overweg, vaak gepaard gaande met een anekdote of een sappig verhaal. In deze mogen we ook zijn overleden echtgenote Joke niet vergeten. Zij vergezelde hem vaak bij DESK en was zijn steun en toeverlaat.

Desk is Kees bijzonder dankbaar

De laatste jaren van zijn leven heeft hij ondanks zijn steeds zwakker wordende gezondheid in verpleeghuis Eekhof doorgebracht. Vorig jaar april hebben we hem nog met zoon en kleinzoon mogen ontvangen tijdens de 65+ dag. Hij heeft die dag volop genoten van contact met vele  bekenden uit de DESK familie. DESK is Kees bijzonder dankbaar voor al het werk als echte Desser verricht. Moge hij rusten in vrede.

We wensen zijn kinderen en kleinkinderen, broers en zussen veel sterkte toe om het verlies van zo’n geliefde man te dragen.

Bestuur v.v. DESK

Voeg een condoleance toe

Condoleances

A Zijlmans 7 oktober 2018 17:41
Kees bedankt voor de mooie herinneringen die je met jou zowel als voetballer en persoon hebben mogen beleven
Rust in vrede
Familie veel sterkte toegewenst met dit verlies
Heidi Brouwers 6 oktober 2018 03:40
Gecondoleerd en heel veel sterkte
Hennie Balvers 5 oktober 2018 13:41
Helaas kan ik niet aanwezig zijn bij de uitvaart van Kees van Wezel. Daardoor zal ik niet kunnen luisteren naar de vele mooie woorden die tijdens de dienst over Kees zullen worden gesproken. Ongetwijfeld zullen daar ook vele voetbal-herinneringen worden opgehaald. Ik ben er trots op, dat ik vele, vele jaren met Kees heb mogen meemaken bij ons clubke DESK. Altijd was het gezellig met Kees en altijd kreeg ik goed advies van hem als ik daarom vroeg. Vele verhalen heeft hij mij verteld over zijn actieve voetbaljaren bij DESK. Heel belangstellend was hij ook altijd naar mijn werkzaamheden bij DESK.
Kees was een prachtige man, een voetballer in hart en nieren en een echte Desser.
Kees: heel hartelijk dank voor jouw DESK-jaren. Jij was, zoals we dat hier zeggen, nun echten Desser meej geel-blaauw bloed. Rust in vrede.
Fam Klerx 3 oktober 2018 19:28
Een echte Desser en voetbalkenner is heengegaan. Altijd belangstellend naar het actuele en altijd vol van herinneringen uit het verleden. Zelf hebben we mooie voetbalperioden met Kees mogen meemaken. Die herinneringen blijven we koesteren.
We wensen de familie heel veel sterkte toe.
Joop Maijers 3 oktober 2018 18:31
In de mooie jaren dat ik als verzorger en technisch manager bij DESK heb mogen werken , heb ik Kees leren kennen als een prachtige voetbalman die mij vele tips doorgaf over bepaalde spelers die zeer goed bruikbaar waren. Moge Kees rusten in vrede hij heeft het verdient.
Marc Janssen 3 oktober 2018 11:56
Kees bedankt voor al die mooie beschouwingen in de rust bij het vlaggenschip ik zal die nooit vergeten
Familie heel veel kracht en sterkte toegewenst in de komende periode
Chiel Snoeren 3 oktober 2018 11:31
Beste Kees
Ik heb je vele jaren gekend als sportman , familie man en heel goede kennis, verschijdene vakantie’s samen Geviert . Kees Bedankt voor alles bij Desk en prive.
Beste Fam van Wezel heel veel sterkte met het verlies van jullie Vader .
Jacqueline laros van laarhoven 3 oktober 2018 08:14
Sterkte en kracht Fam van wezel
Mooie tijden en herinneringen om op terug te kijken
Ook zeker bij desk
Eric en Corine van 't Hof 2 oktober 2018 17:01
Kees bedankt voor alle mooie jaren bij DESK. Familie heel veel sterkte met dit verlies.
Charlotte van Wanrooij 2 oktober 2018 13:36
Langs deze weg wil ik de Familie condoleren met dit enorme verlies en heel veel sterkte en kracht toegewenst!