Condoleance

Nel Balvers - Klijn
18-03-1930 - 13-02-2019

Wij ontvingen het droevige bericht, dat op woensdag 13 februari 2019 in de leeftijd van 88 jaar is overleden Mw. Nel Balvers - Klijn.

Nel Balvers is de moeder van een echte DESK-familie: haar man en al haar negen kinderen zijn of waren lid van DESK.

Haar zonen Wil en Hennie (en zijn echtgenote Dory) en haar dochter Jannie (en haar man Jac) zijn al tenminste veertig/vijftig jaren lid van ons prachtige clubke. En ook haar kleinkinderen Rob Klerx en Jan en Hein Balvers alsmede haar achterkleinkinderen Isa en Fedde Balvers staan op de ledenlijst van onze vereniging.

Het hele huwelijkse leven van Nel Balvers heeft in het teken van DESK gestaan.

Haar echtgenoot Jan Balvers was eerste-elftalspeler en maakte deel uit van het beroemde kampioensteam van het seizoen 1947-1948, waarin o.a. ook Theo en Cor Soeterboek, André, Henk en Mienus van Es en Pietje van Boxtel speelden.

Later ging Jan bij de Veteranen spelen en werd hij voorzitter van deze bloeiende DESK-afdeling. Ook was hij hoofdredacteur van DESKrabbels, verzorgde hij jarenlang DESK-Nieuws/Junior en zorgde hij ervoor, dat het Damesvoetbal van start ging bij onze vereniging. Zijn beide dochters Carla en Jannie wilden net als hun vier broers Hennie, Bert, Mari en Wil gaan voetballen en zeurden “zunne kop gek” om dat bij het bestuur voor elkaar te krijgen. En dat lukte: vader Jan kreeg Wim Soeterboek (destijds voorzitter van DESK) zover, dat de afdeling Damesvoetbal van DESK werd opgericht. Zussen Ellie en Marijke gingen ook mee voetballen en zus Cobie werd de allereerste leidster van de Dames.

Moeder Nel had het er maar druk mee: dagelijks stond er voetbalwas, ieder weekend werden vele uren op het voetbalveld doorgebracht bij de dameswedstrijden en bij de wedstrijden van DESK 7, waarvan vader Jan hoofdsponsor was, en thuis werd bijna alleen maar over (DESK)-voetbal gepraat. Altijd was Moeder Nel zeer geïnteresseerd in het wel en wee van DESK. In de afgelopen jaren, toen ze na het overlijden van haar man Jan in 2008 in De Vossenberg woonde, moest er ieder maandag verteld worden wat het eerste, derde (Rob) en zevende (Hein) elftal gepresteerd hadden.

Nadat de actieve voetballoopbaan van haar (schoon)kinderen voorbij was, kwamen Nel en Jan Balvers niet zo vaak meer bij DESK.

Zeer verguld was Nel met de benoeming van haar man Jan en haar zoon Hennie tot erelid van ons clubke en heel trots was ze toen Hennie en haar schoonzoon Jac een Koninklijke Onderscheiding mochten ontvangen voor hun DESK-werkzaamheden.

Nel Balvers - Klijn was een echte DESK-moeder. Zij had geel-blauw bloed.

Namens het bestuur en alle leden van DESK condoleren wij de familie Balvers - Klijn met het overlijden van hun (schoon)moeder, oma en overgrootmoeder en wensen wij hen heel veel kracht om dit grote verlies een mooie plaats in hun toekomstige leven te geven. Moge zij rusten in vrede, bij haar man Jan en haar veel te vroeg overleden kinderen Cobie, Bert en Carla en schoondochter Jannie.

Het bestuur.

De rouwkaart groot bekijken? Klik hier.

Voeg een condoleance toe

Condoleances

Kitty Werther 19 februari 2019 12:18
Gecondoleerd en heel veel sterkte..
Esther Smout 17 februari 2019 14:49
Gecondoleerd met jullie verlies
het was een lieve zachte vrouw
rust zacht
Remco 17 februari 2019 13:34
Mijn condoleance aan jullie en de gehele fam, wens jullie allemaal heel veel sterkte!!
Marco Klijsen 14 februari 2019 20:41
Gecondoleerd met dit grote verlies, heel veel sterkte toegewenst
Henriette Donders 14 februari 2019 20:02
Lieve familie Balvers heel veel sterkte.
Christo Raesen 14 februari 2019 19:52
Gecondoleerd en veel sterkte gewenst!
Niels Jansen 14 februari 2019 17:33
Gecondoleerd en sterkte met dit verlies!
Felix en Jolanda van Tilborgh 14 februari 2019 15:16
Wij wensen de familie veel sterkte met dit verlies.......
Ton en Rachel brouwers 14 februari 2019 14:56
Gecondoleerd en heel veel sterkte toegewenst voor nu en in de toekomst.