Jeugd weer voorzichtig de velden op vanaf (hopelijk) 6 mei

We gaan voorzichtig starten.

Wekenlang lagen de voetbalvelden er stil bij vanwege de maatregelen tegen het coronavirus. Maar nu zien wij het eerste lichtpuntje om de verenigingsactiviteiten weer voorzichtig op te kunnen starten: deze week heeft het kabinet besloten dat jeugd tot en met 12 jaar en van 13 tot en met 18 jaar vanaf 29 april weer georganiseerd en beheersbaar mag gaan trainen. Deze datum is echter niet haalbaar.

Om de eerste stappen op het veld weer mogelijk te maken, zullen we moeten voldoen aan allerlei stappen en regels om veilig en verantwoord aan de slag te kunnen. Dit zogenaamde protocol (het protocol kun je hier nalezen: https://nocnsf.nl/sportprotocol) is door deskundigen opgesteld en geldt voor alle sporten. DESK zal voor tal van zaken nog een ‘vertaalslag’ moeten maken die nodig zijn voor het voetbal. Verder is het noodzakelijk overleg te plegen met de gemeente en de andere sportverenigingen in Kaatsheuvel, met name die sportverenigingen met locatie Eikendijk. Dit overleg is opgestart en gaande.

Daarnaast zal er ook vanuit de KNVB nog richtlijnen volgen met praktische en verantwoorde tips voor trainers, zoals bijvoorbeeld het aantal spelers dat op het veld mag en hoe men vellig met de bal en andere materialen kan omgaan. Dit is niet eerder te verwachten dan begin volgende week.

Kortom ‘even’ weer voetballen, vergt (helaas) verder inspanningen en tijd. Tot die tijd zal ons sportcomplex nog niet opengesteld gaan worden en kan er dus nog niet gesport worden.

Samenwerking gemeente en clubs

Het is nu zeer belangrijk dat de verenigingen verder gaan overleggen met de gemeente. De gemeentes zijn door het kabinet verantwoordelijk gesteld voor het opstarten van het sporten door de jeugd. Zij bepalen dus wanneer, onder welke voorwaarden en welke delen van hun accommodaties gebruikt kunnen worden.

Gedurende de afgelopen dagen is er volop overleg met het hoofdbestuur en de jeugdcommissie met als belangrijkste vraagstuk hoe het aanbieden van voetbal in de huidige tijd van het Corona virus in samenspraak et gemeente en de andere verenigingen en volgens de huidige regelgeving. Kortom om hier een passend antwoord en dus en goede en verantwoorde invulling aan te geven moet DESK voldoen aan de gestelde richtlijnen van het kabinet en van de gemeente Loon op Zand.

De komende dagen zullen wij verder het protocol moeten uitwerken. De gestelde vanaf datum, 29 april, is te kort dag om verantwoorde voorbereidingen te treffen en alle partijen (spelers, ouders, trainers, leiders en vrijwilligers) zo volledig mogelijk in te lichten, is besloten het opstarten van de trainingen en het openstellen van het sportcomplex uit te stellen tot een nader te bepalen datum. De richtdatum zal woensdag 6 mei zijn (dus na 4 (Dodenherdenking) en 5 mei (Bevrijdingsdag).

Verdere informatie over hoe het allemaal geregeld zal gaan worden (aanvangstijden, trainingsschema brengen en ophalen etc (- kortom het DESK-protocol) en overige volgt begin volgende week via de bekende communicatiekanalen.

Hieronder volgen:

- Veiligheid- en hygiëneregels:

o voor iedereen

o Voor sporters

o Voor ouders en verzorgers

o Voor trainers, begeleiders en vrijwilligers

Hopelijk kunnen we de spelers snel weer begroeten bij DESK!

Het bestuur

Voetbal is belangrijk, maar onze gezondheid is véél en véél belangrijker. Daarom is het voor nu het allerbelangrijkst om de maatregelen goed na te leven en te zorgen dat we het coronavirus kunnen verslaan.

Zie voor actuele informatie over het coronavirus de website van het RIVM.

Gehele Protocol NOCNSF: https://nocnsf.nl/sportprotocol
In PDF-vorm: https://nocnsf.nl/media/2669/nocnsf_protocol_verantwoord-sporten.pdf

Let op! Inschrijving verlengd tot 26 april. Ook als je maar een deel aan wil sluiten, ben je van harte welkom! Het weekend start… Meer >

Zoals aangegeven in de A.L.V. van januari 2024 leggen wij op deze avond de statutenwijzigingen van vv DESK voor aan onze leden.… Meer >