De mannen maken het ontzettend spannend

RWB JO8-2
09-02-2019
vervallen

Koning winter heeft er voor gezorgd dat we na de winterstop weinig hebben kunnen trainen en er ook geen oefenwedstrijden gespeeld konden worden.
Het was deze ochtend ook nog even afwachten of het wel zou doorgaan.
Zonder Beau, Damian, Eashan werd er al vroeg in de ochtend verzameld op het parkeerterrein van DESK.

Door de afmeldingen werd het team van JO8-3, Jente, Milan, Rivano en Ruben, aangevuld met Floris en Ole.

Zonder wissels en met debuterende coach, Sander van Son, werd er afgetrapt. Milan verdedigde het doel in de eerste helft. Met Floris en Ole achterin, Rivano op het middenveld en Jente en Ruben voorin werd er met de wind mee gezorgd dat er veel op de helft van de tegenpartij gevoetbald werd. Het was Ruben die de score openbrak. Slim passeerde hij een mannetje en scoorde de 0-1. Na een aantal kansen gemist te hebben was het Ole die voor de 0-2 zorgde. RWB kwam wat beter in het spel en nam het volgende doelpunt voor hun rekening. De spanning was weer terug in de wedstrijd. Dat lieten de mannen van DESK niet zo maar gebeuren. Met een een prachtig afstand schot was het Ole die er 1-3 van maakt. Een aantal keer moest Milan en de verdediging in grijpen bij een uitval van RWB. Rivano liet zien ook op het middenveld uit de voeten te kunnen. Uit een corner, die goed genomen werd door Jente, wist Floris de bal van afstand tegen het net te schieten 2-4.
Na de rust werd Milan in het doel vervangen door Floris. Of het door de wind kwam of door de ranja kwam weten we niet, maar het spel in de tweede helft was iets minder dan de 1e helft. Het was Jente op aangeven van Ruben die de 2-5 wist te maken, voordat RWB, nu met de wind in de rug de wedstrijd naar zich toe trok. In een korte tijd wisten zij op gelijk hoogte te komen met DESK, 5-5.
Met nog een aantal minuten op de klok maakte RWB een overtreding en werd er een vrije trap gegeven.
Iedereen naar voren om te proberen de overwinning binnen te slepen.
Floris nam de vrije trap en wist de bal in een keer het doel in te werken.
Einduitslag: 5-6!!!
Goed gedaan, mannen, maar de volgende keer moeten jullie het niet zo spannend maken voor de mama's en papa's langs de lijn!?

Verslag: Esther van der Woerd