DESK JO19-2 begint de voorjaarsreeks goed

NEO'25 JO19-1
09-02-2019

Scheidsrechter:   Afgeschermd

Zaterdag 9 februari stond de eerste competitiewedstrijd na de winterstop op het programma voor DESK JO19-2. Op een winderig sportpark Eikendijk nam de ploeg van trainer Remco het op tegen NEO’25.

In de eerste helft ging het gelijk op met kansen over en weer. De ploeg uit Sprang kreeg een paar kansen maar dat konden wij als verdediging goed oplossen waardoor het gelijk bleef. Wij kregen enkele kansen via Fabio en Jurre maar de keeper van de tegenstander wist te voorkomen dat wij de leiding namen in de wedstrijd. Helaas gingen wij toch met een achterstand de rust in. Een voorzet vanaf de zijkant werd bij de eerste paal binnengeschoten door een speler van NEO. Laatste paar minuten van de eerste helft hadden we het nog even lastig maar vlak voor rust kon ik voorkomen dat de voorsprong wed verdubbeld waardoor de stand 0-1 bleef.

Ook in de tweede helft waren de ploegen aan elkaar gewaagd. We kregen via onze nieuwe aanwinst Yesper nog een grote kans maar hij schoot de bal over het doel. NEO wist wel te scoren. Ik wist een vrije trap niet klemvast te pakken waarna de rebound werd benut. Deze speler stond echter buitenspel waardoor het doelpunt werd afgekeurd en de stand 0-1 bleef. Het werd wel 1-1. David wist zijn snelheid goed te gebruiken en de bal over de keeper in het doel te plaatsen. Hierna kregen wij de overhand in de wedstrijd en kregen we veel kansen. David wist weer voorbij de verdediging van de bezoekers te komen maar werd neergehaald en de bal werd op de stip gelegd. Jurre benutte de penalty waardoor wij de leiding van de wedstrijd in handen namen. We moesten de boel nu achterin dicht gaan houden en dat lukte. In de counter wist David zelfs zijn tweede doelpunt van de wedstrijd te maken en de marge op 2 te brengen. 3-1 werd ook de uitslag.

DESK JO19-2 begint de voorjaarsreeks dus goed door de eerste drie punten van de competitie te pakken. Volgende week wacht een uitwedstrijd tegen TSV Gudok en dan hopen we ons puntentotaal te verdubbelen.

Verslag: Sam Haarbosch