Strijdend DESK krijgt te weinig in Dordrecht

Dubbeldam JO15-1
09-02-2019

Scheidsrechter:   Afgeschermd
Een vooraf besproken 'echte clash' in Dordrecht, nummer 1 dubbeldam tegen nummer 4 DESK, waar maar één ding voor telt: aanhaken of afhaken. Op papier een zeer moeilijke opgave om in het hol van de leeuw punten te pakken. Motivatiepunt moet zijn dat de boys uit Kaatsheuvel als enige elftal in de competitie, de volle buit in de heenwedstrijd pakten tegen dit elftal. We hebben de laatste weken hard en scherp getraind om vandaag goed voor de dag te komen. We weten wat de zwakke plekken zijn en hoe we deze kunnen afstraffen. Helaas moeten we het stellen zonder hoofdtrainer William, hij is door verplichtingen afwezig. Gelukkig neemt Mathieu deze rol voor zijn rekening.

Opstelling:
Xander,Jochem,Dave,Bram,Berry c,Martijn,Luuk,Sem,Ties,Wessel,Senna

Wissels:
Stijn,Siep

12:20:
Gespannen koppies enkele minuten voor de wedstrijd. De laatste tactische punten van Mathieu worden op de I gezet. We gaan naar buiten en punten pakken, dat zal het moeten worden! Klokslag 12:30u: de scheids kijkt op zijn klok en fluit voor de eerste helft. De mannen van Dubbeldam willen zoals verwacht in de openingsfase druk erop gooien, gelukkig staan de linies kort op elkaar en laten ze zich niet kennen. Het snelle kantelvoetbal van DESK irriteert Dubbeldam, we zijn de kaarten van de thuisclub goed aan het doorlezen, oftewel: ze komen er niet echt uit. Al krijgt de thuisploeg wel enkele opgelegde kansjes om op voorsprong te komen. Alleen straffen ze dit niet af. Ook DESK wordt gevaarlijk via de snelle Senna en Ties die ongrijpbaar waren voor hun persoonlijke tegenstander. Het spel gaat over en weer, DESK verstopt zich absoluut niet in het hol van de leeuw. Zelfs twee zuivere penalty’s worden ons ontnomen! Gelukkig krijgen we 10 minuten voor rust een kans via Senna om op 0-1 te komen. Hij verschaft zich de ruimte rond de 16, hij haalt uit.. zo door de benen van de keeper! Doelpunt!!! En we staan niet eens onverdiend op 0-1 voor. We moeten dit vasthouden tot de rust, de mannen geven daar wel gehoor aan en houden het compact. Scheids fluit voor de rust, DESK op voorsprong in Dordrecht.

In de kleedkamer worden de mannen van DESK gecomplimenteerd met het goede spel van de eerste helft. Wel wordt er gewezen op storm die gaat komen, de buit is nog niet binnen, we zullen alles uit de kast moeten halen.

Tweede helft:
Beide elftallen staan weer klaar voor de laatste 35 minuten; we zijn weer begonnen. Alleen zit het voor DESK niet mee: binnen een tijdsbestek van 10 minuten moeten we onze beide wissels toepassen door blessures, wat een domper voor ons. We moeten door met wat omzettingen en met jongens op een andere positie, zullen we het moeten afmaken. Al is het Dubbeldam dat plots vleugels krijgt. Alle duels, alle tweede ballen zijn voor  de thuisploeg. Het wordt eenrichtingsverkeer op sportpark Schenkeldijk. Zo is het Dubbeldam dat snel naast DESK komt: 1-1. De mannen uit Kaatsheuvel worden nog opgepept om toch proberen te voetballen maar dat is te vergeefs, want niet veel later weer een doelpunt: 2-1. Enkele spelers liggen verslagen op de grasmat terwijl we nog niks hebben verloren. Dubbeldam drukt door en binnen 17 munten schieten ze er nog 2 in. Trainers, supporters, iedereen staat met verbazing te kijken hoe snel Dubbeldam de wedstrijd naar zich toe heeft getrokken. De wedstrijd zonder echte opstootjes gaat richting het einde lopen, waarbij Senna nog enkele mannen passeert en knap 4-2 binnentikt. Plots willen de mannen weer... en beginnen weer zoals de eerste helft te voetballen. Ze drukken Dubbeldam achteruit. Helaas zit de wedstrijd er zo goed als op en kunnen we wel stellen dat we ons niet hebben kunnen wapenen tegen het snelle countervoetbal van de thuisploeg. Uitslag: 4-2.

Verslag: Nick Mertens