DESK pakt in twee wedstrijden de volle buit

TSV Gudok JO19-3
16-02-2019

Scheidsrechter:   H.G (Eric) van Mierlo

Op zaterdag 16 februari stond de eerste uitwedstrijd in de voorjaarsreeks op het programma voor DESK JO19-2. Deze uitwedstrijd was in Tilburg tegen TSV Gudok.

Wij begonnen scherp aan de wedstrijd en binnen een minuut stonden we al op voorsprong. David wist een pass van Gudok te onderscheppen en de bal langs de keeper in het doel te schieten. De gehele eerste helft waren wij de betere partij maar het voetballende overwicht konden we niet omzetten in kansen. Ook de tegenstander kwam er een paar keer uit maar een keer lag ik in de weg en in de corner die daarop volgde, haalde Sam de bal van de lijn. Uiteindelijk lukte het ons toch om de 0-2 te maken. De lange bal van Maurits stuiterde over de uitkomende keeper heen waarna Jurre de bal in het lege doel kon schuiven. Net voor rust werd Gudok nog een keer gevaarlijk maar dat wist de verdediging goed op te lossen waardoor we met een 0-2 voorsprong de rust in gingen.

Gudok kwam scherper de kleedkamer uit dan wij en ging gelijk in de aanval. De eerste aanvallen wisten we nog onschadelijk te maken maar 5 minuten na de pauze stond de thuisploeg ook op het scorebord. In een een-op-een situatie werd ik verschalkt. Waar we in de eerste helft de betere ploeg waren, konden we dat in de tweede helft niet laten zien. Gudok kreeg meer kansen en wij moesten vooral verdedigen. Pas in de laatste tien minuten kregen wij weer wat kansen via Fabio en Sam maar we wisten de voorsprong niet te vergroten. In de laatste minuut sloeg de vlam in de pan nadat er een overtreding op Thijmen werd gemaakt. Een speler van de Tilburgers gaf Thijmen een duw waarna vele spelers van beide ploegen eropaf kwamen en er een opstootje ontstond. Toen dit gesust was besloot de scheidsrechter af te fluiten.

DESK JO19-2 wist dus weer te winnen waardoor we nu met de volle buit staan na 2 wedstrijden. Daarmee zijn we nu gedeeld koploper. Zaterdag wacht een thuiswedstrijd tegen Dongen.

Verslag: Sam Haarbosch