Helaas geen 3 punten voor DESK JO19-2

Dongen JO19-3
23-02-2019

Scheidsrechter:   Afgeschermd

Op zaterdag 23 februari speelde de JO19-2 een competitiewedstrijd tegen Dongen. Beide ploegen hadden de eerste twee wedstrijden gewonnen en het beloofde dus een spannende wedstrijd te worden. Op een zonnig hoofdveld werd de wedstrijd gespeeld.

Dongen begon beter aan de wedstrijd, ze hadden meer de bal en waren gevaarlijker. Wij moesten ons vooral beperken tot verdedigen maar dat deden we goed en we wisten veel aanvallen van Dongen te stoppen. Ik moest een keer in actie komen bij een kopbal die ik uit de hoek kon halen. Wij kwamen wel op voorsprong. Thijmen gaf een diepe bal op Jurre die de bal langs de keeper in het doel schoot. 1-0. Hierna gingen wij beter voetballen en kregen we ook wat meer kansen. Fabio kreeg de beste kans maar helaas ging de bal net over het doel heen. Vlak voor rust kreeg een speler van Dongen geel wegens commentaar op de leiding. Ruststand 1-0.

Wij waren in het begin van de tweede helft nog met een man meer maar konden hier geen voordeel uithalen. Dongen maakte de gelijkmaker uit een goed uitgespeelde aanval waarna de bal snoeihard tegen de touwen ging. Hierna gingen wij minder voetballen en kwamen wij niet in ons spel. Dongen was de bovenliggende partij en kwam ook op voorsprong. Een vrije trap werd vanaf de zijkant genomen, verblind door de zon had ik geen zicht op de bal die op de lat stuiterde en via Thijmens been ging de bal in het doel. Er moest nu hard gewerkt worden door DESK JO19-2 om de gelijkmaker te scoren. Er kwamen nog wel wat kansen: het lukte Damaris niet om de keeper te passeren en een corner van Fabio kon niet binnen gelopen worden. De eindstand werd 3-1 door een doelpunt van Dongen op het einde van de wedstrijd.

Helaas geen 3 punten voor DESK JO19-2. Zaterdag geen wedstrijd in verband met carnaval en ook de week daarop zullen wij niet voetballen. Op 16 maart spelen we de derby van de gemeente uit in loon op zand tegen uno animo.

Verslag: Sam Haarbosch