DESK redt Kaatsheuvelse eer een beetje

Uno Animo JO19-2
30-03-2019

Scheidsrechter:   H.L. (Henri) Hooijmaijers

Op zaterdag 30 maart stond voor DESK JO19-2 de derby van de gemeente op het programma tegen Uno Animo. Hoewel er meer aandacht was voor de andere derby tussen de hoogste jeugdteams van beide clubs, stonden ook beide JO19-2-elftallen tegenover elkaar.

Waar we droomden van volle tribunes bij een derby, stond er slechts een handjevol supporters langs de lijn van het hoofdveld in Loon op zand. Die zagen dat wij in de eerste helft de bovenliggende partij waren en binnen twee minuten kregen wij al een goede kans, maar helaas belandde het schot van Thijmen in het zijnet. Na tien minuten spelen kwamen wij toch op voorsprong. Een voorzet van Fabio kwam bij de tweede paal bij Jurre die ons op voorsprong schoot. Wij hadden meer balbezit en kregen ook meer kansen dan de thuisploeg. Een enkele keer was Uno Animo gevaarlijk, maar toen kon ik redding brengen. Op slag van rust kregen wij een grote kans om de voorsprong te vergroten maar helaas eindigde de poging van Jurre op de paal.

In de tweede helft speelde Uno Animo beter en kregen zij ook meer kansen. De verdediging wist veel tegen te houden, maar helaas viel toch de gelijkmaker. Uit een corner ontstond er een scrimmage waarna de bal via Thijmen ongelukkig via binnenkant paal in ons doel ging. Wij gaven niet op en het werd een spannende wedstrijd met kansen voor beide ploegen. Wij kregen kansen via Jeremi en David maar helaas stond hun keeper een paar keer in de weg. Een kwartier voor tijd kregen wij een penalty na een overtreding op Fabio. Hij ging zelf achter de bal staan en benutte de penalty. 1-2. Toen moesten we gaan verdedigen, want we wisten dat Uno Animo zou gaan aanvallen. We hadden het lastig en helaas viel de gelijkmaker. Uit een corner kwam de bal eerst op de lat en via de rebound ging de bal alsnog tegen de touwen. We kregen nog een kans op de 2-3 via Yesper maar helaas ging deze er niet in en moesten we het doen met één punt na een 2-2 uitslag.

Wij baalden er van dat we de derby niet winnend hebben kunnen afsluiten. Waar het resultaat 6 km verder een stuk minder was, kunnen we toch zeggen dat we de Kaatsheuvelse eer nog een beetje gered hebben. Volgende week zaterdag wacht ons een uitwedstrijd tegen WSC die we ook graag willen winnen.

Verslag: Sam Haarbosch