Streekderby tegen WSC

WSC JO19-4
15-09-2018

Scheidsrechter:   Afgeschermd

Op 15 september stond voor DESK JO19-2 de laatste bekerwedstrijd op het programma. Na een nederlaag tegen SVSSS afgelopen woensdagavond wisten we dat we niet meer door konden in de beker maar een streekderby tegen WSC wil je natuurlijk altijd winnen.

Wij waren de hele eerste helft de bovenliggende partij met meer balbezit en ook wat kansen maar echt tot grote uitgespeelde kansen kwam het in het begin van de eerste helft niet. We kwamen wel op een 1-0 voorsprong door een afstandsschot van Jarno. Hierna zette WSC een beetje aan en kreeg het een kans maar dat kon de verdediging goed oplossen waardoor wij op voorsprong bleven. De score werd verdubbelt door Jurre die een vrije trap van 30 meter in de kruising schoot. 2-0 was ook de ruststand.

WSC kwam scherper uit de kleedkamer dan wij en al snel kregen zij een grote kans uit een vrije trap die op de paal kwam en in de rebound lag ik in de weg. WSC was nog even gevaarlijk maar hierna kregen we het spel al wat meer in handen en kwamen er ook wat kansen. David schoot een bal net naast en even later had de keeper antwoord op een kopbal van Maurits. De 3-0 werd toch gescoord en deze kwam op naam van Fabio die de bal onder de keeper door schoot. WSC moest vijf minuten voor tijd met 10 man verder. Een speler van WSC haalde een doorgebroken speler neer waarna hij met rood van het veld werd gestuurd. De vrije trap die hieruit kwam werd door Sam net over
geschoten. Even later werd het spelersaantal weer gelijk getrokken nadat Maurits met geel en dus een tijdstraf naar de kant moest. De wedstrijd eindigde in 3-0.

We hebben de groepsfase van de beker positief af kunnen sluiten en we kunnen met vertrouwen naar de eerste competitiewedstrijd: uit tegen sv Capelle.

Verslag: Sam Haarbosch