Matig DESK imponeert niet, maar wint wel

DESK ZA2
Willem II 2
07-09-2019

Scheidsrechter:   Afgeschermd

“Wie stopt de trein van DESK?” Dat blijft toch rondspoken boven sportpark Eikendijk. Het team van trainer Peters, dat pas twee wedstrijden speelde, maar wel met de nodige uitslagen. Zo werden er maar liefst 13 goals gemaakt en hielden we onze goal schoon, we lijken toch onverslaanbaar zou je zeggen. Het spel van de geel blauwen ziet er vanaf het begin naar behoren uit, en zal deze lijn absoluut door willen trekken. Vandaag speel ronde 2 in de beker poule, na de knappe 0-7 winst partij uit bij NEO’25 2 moeten we vandaag zien af te rekenen met de amateurs van Willem II uit Tilburg. De mannen uit Tilburg kennen geen goede start in de beker, want ze verloren met maar liefst 8-0 van TSVV Merlijn 2. DESK kan vandaag een scherpe en felle tegenstander verwachten die wat goed heeft te maken, wij hebben er weer zin in!

Opstelling:
van den Beukel, Laros, Haans, Heuer(c), Ali, van Noije, Domenie, Trommelen, Hamers, M. Wolffs, Oomen

Wissels:
Smit, J.Wolffs, T. de Bruijn, N. de Bruijn, Mertens

14:45:
Desk is klaar voor de eerste helft van deze pot, alleen de tegenstander is wat verlaat...

Willem II trapt af nadat ze pas een kwartier later compleet waren. Een onverwachte start van de uitploeg in de beginfase, ze hebben geleerd van de eerste wedstrijd en zetten DESK gelijk vast, zodanig dat ook de eerste uitbraak een 100% kans voor hun is alleen schuiven ze deze naast. De mannen van DESK worden wakker geschut door het spel van de uitploeg, helaas tevergeefs... want niet veel later zien de supporters dat binnen het kwartier 0-1 op het scorebord komt, een gigantische stap fout bij DESK leidt de achterstand. Onze mannen kunnen elkaar amper vinden in deze fase en laten Willem II makkelijk mee voetballen, al blijven onze mannen het spel bepalen. Gelukkig hebben wij nog enkele spelers met een verschrikkelijke goed trap zo ook Domenie die de stand op 1-1 brengt na een half uur spelen. Nu oppakken mannen en dat gebeurt bijna, Hamers wordt direct erna diep gestuurd en hij snijdt hem strak voor op de inlopende Oomen, helaas verzuimt hij hem binnen te tikken. DESK begint weer boven water te komen en komt niet veel later op 2-1. M. Wolffs is BACK!!, na een puike steekbal van Domenie maakt hij deze keurig af. We zijn aangekomen in de laatste fase van deze eerste helft met een verkeerde bal in de opbouw aan de kant van Willem II, Oomen pikt op en wil 1 op 1 gaan met de keeper. Helaas trekt de verdediger aan de rem, penalty zegt de scheids! M. Wolffs gaat erachter staan en schiet snoeihard in het hoekje 3-1! Ook met deze stand gaan onze mannen naar de ranja. Het was nog niet om aan te gluren, maar wel de voorsprong op den Eikendijk.

Rust:
Harde woorden in de kleedkamer van de thuisploeg, de onvrede is terecht met op momenten zeer matig voetbal. De boodschap is: Tweede helft tempo hoger leggen, dan komt het goed.

Tweede helft:
DESK staat klaar voor de aftrap van de tweede helft, we spelen weer. Met Domenie die het gelijk probeert vanaf de aftrap, de keeper dolt en kopt hem uit zijn goal... de toon is weer gezet. DESK dat scherp uit de kleedkamer komt schiet binnen 5 min 4-1 binnen, helaas vlagt de grens op het moment en telt de goal van Oomen niet. De mannen uit Tilburg gaan loeren op de counter, dat is aan het spel af te lezen. Zaterdag 2 is het spel aan het domineren. Drie frisse wissels worden er aan de kant van de thuisploeg ingebracht. Na 25 min spelen in de tweede helft komt DESK weer voorbij de Tilburgse muur en schiet Domenie tussen de palen, maar ditmaal ligt de keeper in de goede hoek het blijft 3-1 voor DESK. Het mauw spelletje over en weer is begonnen, ook de scheids moet eraan geloven, wat een gestier in de laatste fase van deze pot! Ook in de laatste fase krijgen de bezoekers een flinke kans, de spits gaat op keeper Beukel af maar chipt de bal over hem heen, maar op de lat: daar komen onze mannen goed weg mee. Net na de kans voor de uitploeg krijgt DESK een goede kans via Oomen die een afgemeten voorzet van N. de Bruijn niet weet te verzilveren. Niet veel later krijgt DESK een vrijetrap, na een van de vele harde tackles, zijn verdiende 4-1 voorsprong door een knullig eigen doelpunt. Maar eerlijk is eerlijk, de mooiste kans komt uit kamp Tilburg: de spits die net na de goal van DESK een hoge bal op zijn borst krijgt en een omhaal inzet, keeper Beukel moet alle zijlen bij zetten om hem uit de goal te halen, dat zou er een geweest zijn zeg..

De laatste 5 minuten zijn in gegaan en de stand blijft 4-1 voor DESK Zaterdag 2. We spelen de laatste minuutjes rustig uit en we gaan lekker naar de douche.

Conclusie: Matig DESK imponeert niet, maar wint wel.

Verslag: Nick Mertens