DESK ZAT. 2 overklast NEO’25 op de Gaard!

NEO'25 2
DESK ZA2
31-08-2019

Scheidsrechter:   C.J.M. (Chryso) Konings

Een nieuw seizoen nadert voor DESK Zaterdag 2, met nieuwe rondes en nieuwe kansen, dus ook vandaag in de beker. Maar voor we beginnen krijgt ons elftal een nieuw jasje komend seizoen, DESK Zaterdag 2 i.p.v. Zaterdag 3. Onze mannen zijn een plaatsje opgeschoven en oud Zaterdag 2 is helaas het geluk elders gaan zoeken.

Na enkele weken van pittig trainen, zwoegen en zweten treden onze mannen vandaag aan voor het echte werk. Na de oefenpot van afgelopen dinsdag, waar met maar liefst 0-6 van Uno Animo 2 werd gewonnen, konden we ons geen betere start voorstellen. Vandaag weer een nieuwe wedstrijd voor de boeg, niemand minder dan buurman NEO’25 moet de eerste horde worden in onze beker poule. Onze brede selectie bestaande uit 2 keepers en 18 interessante veldspelers zijn er klaar voor en zullen vandaag officieel voor het eerst publiekelijk showen wat het waard is. Het belooft wat op Sportpark de Gaard in Waalwijk.
Wij hebben er veel zin in!

Opstelling:
Dijst, van Noije, N. de Bruijn, Peters, Ali, J. Wolffs(c), Trommelen, T. de Bruijn, Smit, de Man, Hamers

Wissels:
van den Beukel(Gk), Oomen, Heuer, Domenie, Haans, Laros, M. Wolffs

14:30u
Op het zonnige sportpark “de Gaard”, waar het ongeveer 35 graden is, staan de spelers van beide elftallen klaar voor de eerst helft van deze pot, het is nog even wachten op de scheids en dan vlammen. We zijn begonnen met NEO dat aftrapt met een druk zettend DESK, dat gelijk binnen 2 minuten op 0-1 komt: de Man opent de score na een diepe bal van Peters, maakt hij deze keurig af. Niet veel later wordt Ali diep gestuurd over de flanken, die op zijn beurt een strakke voorzet aflevert op de Man die hem terug kopt op Hamers en dit koppend afstraft 0-2 en dat binnen 5 min. DESK trekt de lijn door en blijft de bovenliggende partij. Na 12 minuten krijgt DESK weer een kans op 0-3, maar de goal van Hamers werd afgekeurd wegens onterecht buitenspel.... Het warme weer en het snelle spel van DESK speelt een grote rol bij de thuisploeg, ze komen er niet aan te pas: wat een overwicht op dit moment! Gelukkig komt er een drink pauze na 23 min. De mannen van desk worden wat tactische woorden ingefluisterd, NEO probeert van alles maar begint te beseffen dat ze beter een goede muur neer kunnen zetten. Maar voordat ze dat kunnen doen zet T. de Bruijn zich na 36 minuten vrij in de 16 en hij maakt dit netjes af 0-3 en dat nog voor rust. DESK wil nog veel meer en dat krijgt het bijna, na een minuut of 40 haalt Smitje rond de rand 16 uit maar de paal staat zijn eerste treffer in de weg. Ook net voor rust heeft DESK weer hetzelfde scenario rond de 44ste min schiet J. Wolffs op goal maar ook hierbij redt de paal voor de thuisploeg.

Rust: we gaan de schaduw opzoeken met een 0-3 voorsprong, DESK speelt op het moment met de thuisploeg.

DESK heeft afgetrapt voor de tweede helft van deze pot, de mannen laten de bal snel rondgaan en zetten de lijnen uit richting de goal van NEO’25. Zo krijgt DESK binnen 5 minuten weer een snelle kans via invaller Domenie die op schitterende wijze een omhaal inzet en de bal net langs de paal krijgt: oei oei het blijft 0-3. Niet veel later is het alsnog raak weer Domenie die de bal een meter of 20 van de goal krijgt, hij kijkt en krult hem bovenin de hoek 0-4! NEO kijkt verslagen om zich heen. DESK heeft honger en wil meer goals maken. Zo krijgt ook spits de Man weer de bal op een presenteerblaadje van Smit aangespeeld en schuift de 0-5 binnen. Wat een klasse verschil op de Gaard!
De laatste drinkpauze gaat in waar DESK zicht oplaadt voor het laatste kwart en dat doet het zeer goed, 5 minuten na dat rust punt is het weer Domenie die de trekker overhaald: 0-6!! Wat een score zeg. We zijn nog geen minuut na de 0-6 en daar is weer Domenie met zijn hattrick! Door sierlijk enkele tegenstanders te passeren in de 16 en de bal naast de keeper te tikken 0-7... wat een wedstrijd weer voor de mannen uit Kaatsheuvel. We spelen de laatste minuten de bal rond en wachten op het eindsignaal. De scheids kijkt op de klok en fluit voor het einde.

Verslag: Nick Mertens