DESK MO13-1 dendert over FC Tilburg

FC Tilburg MO13-1
31-08-2019

Scheidsrechter:   Afgeschermd
De eerste officiële wedstrijd voor de meiden 13-1 van DESK stond vandaag op het programma. Officials vanuit DESK zijn Wim Sins-Derks en assistent-scheidsrechter Gertjan Klijs.

Zodra scheidsrechter Derks fluit voor de aftrap is het direct duidelijk dat DESK vol op de aanval gaat. Als FC Tilburg in de aanval is op de helft van DESK is het Merel van Gerwen in de omschakeling die het middenveld oversteekt en vanaf de rechterkant de bal voortrekt op Pleun Pepping bij de tweede paal. Een koud kunstje voor Pepping Power die de eerste treffer van het seizoen tegen de touwen aan jaagt voor DESK. De 1-0 valt al na enkele minuten voetballen en het tweede doelpunt laat niet lang op zich wachten.

Opnieuw is het Merel van Gerwen met een assist die een heerlijke steekpass geeft op Lynn Klijs. Lynn trekt de zestien binnen en jaagt de bal snoeihard hoog in het doel. 2-0 voor DESK en nog geen 5 minuten gespeeld. Even later is het Flo Hakkert die haar eerste en niet haar laatste doelpunt van het seizoen 2019-2020 in de boeken vlamt. Vanaf zestien meter pegelt de kleine Hakkert de bal in de rechter bovenhoek.

Doelpunt twee voor Flo Hakkert valt niet veel later. Inmiddels met een 4-0 voorsprong werkt DESK aan het doelpuntensaldo. Hakkert bijna bij een loepzuivere hattrick, maar haar poging zeilt naast. DESK heerst, controleert en speelt super aanvallend. De jonge ploeg van FC Tilburg wordt ver terug gedrongen op eigen helft.

Lynn Klijs start de Honda MT5 van hullie pa en crosst de hele rechterkant over richting de achterlijn. Lynn geeft een scherpe voorzet op Pleun Pepping, die goed vrij staat bij de tweede paal, waarna Pleun haar tweede treffer op het wedstrijdformulier zet. 5-0 tussenstand en DESK schakelt een tandje hoger.

Nova Kuysten brengt DESK bijna op 6-0, maar de poging van Nova wordt gepakt door de goalie uit Tilburg. Ook Pleun is dichtbij een hattrick, maar het aluminium staat de derde treffer van Pleun in de weg. FC Tilburg zorgt met een uitbraak voor wat dreiging en zet Kenza Netten aan het werk die de eerste helft weinig te doen heeft gehad. De poging van FC Tilburg gaat naast het doel van Kenza, die een keeperbal mag nemen.

Flo Hakkert is weer trefzeker en zet haar hattrick op het scorebord. Bente van Loon met een assist biedt Hakkert de kans tot scoren en die moet je haar niet bieden, want dan is het raak. De tweede hattrick voor de meiden van DESK volgt even later als Pleun Pepping in de rebound ook haar derde treffer laat noteren.

Met een 7-0 ruststand zoeken de meiden even verkoeling en wisselen ze van helft. Scheidsrechter Wim Derks fluit een geweldige pot. De leidsman uit Kaatsheuvel kan binnenkort een uitnodiging uit Zeist van Dick van Egmond verwachten als hij zo door gaat op dit niveau. Top gozer!

In de tweede helft is het DESK dat door dendert. Merel van Gerwen onderschept een pass op het middenveld en steekt het veld over richting het doel van FC Tilburg. Merel komt oog in oog met de gewisselde keepster van FC Tilburg, speelt deze uit en knalt de bal droog in het doel. De 8-0 staat op het scorebord als Flo Cleijn bijna de 9e treffer na aangeven van Lynn Klijs. Het lobje van Flo Cleijn wordt gestopt door de keepster. Niet veel later is het opnieuw Cleijn dichtbij een treffer. Het schot van Flo stuit uit de uitkomende keepster, waarna in de rebound Merel van Gerwen de bal naast poeiert.

Pleun Pepping is op stoom als ze met de bal naar binnen trekt en de bal heerlijk om de goalie van FC Tilburg krult. 9-0 en DESK krijgt een corner te nemen. Het is Lynn Klijs die de bal heerlijk voor gooit op het voorhoofd van Pleun Pepping. Het is Pepping Power die de corner heerlijk binnen knikt en daarmee de dubbele cijfers op het scorebord zet. 10-0!

Het houdt niet op. DESK speelt uitstekend en kent in FC Tilburg geen tegenstander. Bente van Loon is dichtbij een treffer als ze de bal op de rand van de zestien vrij ingespeeld krijgt. Het schot van Bente gaat helaas naast. In het tweede gedeelte van de tweede helft is het FC Tilburg dat meer gewend raakt aan elkaar en begint met voetballen. De ploeg uit Tilburg komt er vaker uit en is ook vaker op de helft van DESK te vinden.

Het is Merel van Gerwen die in een drukke zestien meter de bal voor de voeten krijgt en deze handig in het doel pegelt. 11-0 en de koek is nog niet op. FC Tilburg achterin opnieuw in de problemen, krijgt de bal niet weggewerkt, waarna Merel van Gerwen opnieuw voor een doelpunt tekent. Het laatste doelpunt, de nummer 13, wordt gemaakt door Flo Hakkert.

Op een zonnig veld C aan de Eikendijk is het scheidsrechter Wim Derks die geweldig gefloten heeft en de wedstrijd eindigt met het laatste fluitsignaal.

Trainers Jelle Hakkert en Susan Landzaat kunnen trots zijn op de meiden en hun 13-0 overwinning op de plaatselijke FC uit Tilburg.

Verslag: Dieter Cleijn