DESK herpakt zich in Vinkel

DESK 1
08-09-2019

Scheidsrechter:   T. (Tim) Visser
Zondag 8 september stond de tweede bekerpot voor DESK op het programma. Het gaat op bezoek bij EVVC uit Vinkel dat ook in de Tweede Klasse uitkomt. Kan DESK zich revancheren voor het verlies van vorige week tegen Eerste Klasser HVCH? DESK begint slap en komt in de eerste minuut al gelijk goed weg. EVVC met een uitbraak over de rechterflank zorgt direct voor dreiging voor de ploeg van trainer Tom Heijkoop. Doelman Hans Vlak komt uit zijn doel en de aanvaller van EVVC jaagt de bal in het zijnet.

Daar komt DESK al goed weg. Nadat DESK de controle weer terug heeft is het Koen van Baardwijk in de 7e minuut die vanaf de linkerkant een strakke voorzet geeft op spits Roy Dekkers. Roy stapt over de bal heen en laat deze voor de inkomende Mounir Mamaar lopen. Mounir poeiert de voorzet van Koen strak binnen en DESK opent de score in Vinkel.

Even later is het Sven Stokkermans die vanaf de linkerkant twee tegenstander het nakijken geeft. Sven trekt naar de achterlijn en gooit de bal voor richting de tweede paal, waar Roy Dekkers staat. Roy haalt met een volley de bal gelijk uit de lucht, maar de poging die richting het Vinkelse doel gaat spat op een verdediger van EVVC, welke daarna uitverdedigd wordt.

EVVC speelt fysiek en hanteert vaak de lange bal. De meeste dreiging van de tegenstander uit Vinkel komt van de rechtsbuiten die het steeds op een sprinten zet. Het eerste kwart van de wedstrijd zit er op en DESK leidt met een 0-1 voorsprong. Aan de rechterkant wordt Mounir Mamaar flink van achteren geraakt en gaat naar de grond. Een pittige overtreding op de rechtsbuiten van DESK blijft wonder boven wonder onbestraft.

Enkele minuten later is het assistent scheidsrechter Ton Brouwers die de vlag omhoog jankt vanwege buitenspel. Het signaal van Ton wordt overgenomen door de scheidsrechter en het doelpunt wat uit buitenspel valt wordt afgekeurd.

In het veld gaat het er verbaal en soms ook fysiek flink aan toe. De scheidsrechter is het beu en waarschuwt beide ploegen vanwege het gemekker. Een laatste waarschuwing wordt gegeven en anders wordt er een kaart getrokken.

DESK in de 37e minuut met een vlijmscherpe counter over rechts via Mounir Mamaar. Moen, voor intimi, op volle snelheid trekt de bal laag voor het doel richting Koen van Baardwijk. De Vinkelse verdediging weet ter nauwer nood een voet tussen de bal en Van Baardwijk te krijgen om zo opnieuw een treffer voor DESK te incasseren. Een minuut later zijn is de combinatie Mamaar van Baardwijk wel dodelijk. Op identieke wijze weet Mounir Koen in te spelen. Koen van Baardwijk weet nu wel het net te doen bollen en zet DESK op een 0-2 voorsprong.

EVVC schakelt een tandje bij en gaat opnieuw op zoek naar de rechter aanvaller. Deze weet de bal met een heerlijke diagonale krul over doelman Hans Vlak in de bovenhoek te plaatsen. De bal, die misschien als voorzet bedoeld is, is lang onderweg en valt toch achter de sluitpost van DESK in het doel. In de laatste minuut van de eerste helft wordt een crosspass gegeven op de rechtsbuiten van EVVC. Doelman Hans Vlak komt uitstekend uit en pakt de bal klemvast op de grond voor de voeten van de instormende aanvaller. Vlak aan het hoofd geraakt in dat duel, krijgt verzorging van Marc Jansen die hem nakijkt voor nog een half minuutje voetballen voordat het rust is.

De schade aan het hoofd van Hans blijft beperkt en beide ploegen gaan aan de thee.

Jur Molenschot wordt na de rust in de ploeg gebracht voor Sven Stokkermans. Jur neemt de linksbuiten positie in voor DESK. Het begin van de tweede helft zijn beide ploegen op zoek naar een treffer, maar deze blijft vooralsnog uit. EVVC bijna met de gelijkmaker als een bal van dichtbij richting de korte hoek gevlamd wordt. Hans Vlak weet de inzet tot corner te verwerken.

Een heerlijke steekpass van Koen van Baardwijk biedt Mounir Mamaar de mogelijkheid om op rechts achter de verdediging van EVVC door te stomen. Mounir trekt de zestienmeter binnen, ziet de doelman uit Vinkel het doel uitkomen en plaatst de bal zuiver diagonaal in de verre hoek. Een heerlijke treffer van Moen die DESK op een 1-3 voorsprong zet.

EVVC blijft er in geloven en wordt bijna beloond met de aansluitingstreffer. De spits van EVVC kan een op een door richting Hans Vlak, die de poging van de spits geweldig weet te keren. De ploeg uit Vinkel geeft zich nog niet gewonnen. Met nog 20 minuten op de klok is het Roy Dekkers die plaats maakt voor Kay Kemmeren. Kay gaat op de rechtsbuiten positie spelen en Mounir Mamaar neemt de spitspositie van Roy over.

Kay had zich gelijk onsterfelijk kunnen maken, nadat Mounir op links door kon, de keeper uitspeelde en de bal terug prima terug trok op Kay. Kay krijgt de bal niet gelijk onder controle, waardoor de verdediger van EVVC het hem lastig maakt. Toch weet Kay zich vrij te spelen en lost een schot op doel, maar deze wordt op de doellijn weg gewerkt.

Een minuut later is de kleine Kemmeren wél trefzeker na een scherp afgemeten voorzet van Jur Molenschot. Kay brengt DESK op een 1-4 voorsprong. In het slot van de wedstrijd wordt als kers op de verjaardagstaart Timo van Kuijk in het veld gebracht voor Koen van Baardwijk. De jarige van Kuijk neemt een positie op het middenveld in.

In de laatste minuut is het Jur Molenschot met een geweldige kans om zichzelf als doelpuntenmaker op het wedstrijdformulier te schrijven. Helaas voor Jur is zijn inzet niet zuiver genoeg en wordt de poging van hem gekeerd door de goalie van EVVC. Er wordt met een 1-4 eindstand afgefloten en DESK wint prima van Tweede Klasser EVVC het tweede bekerduel.

Volgende week wacht de uitwedstrijd tegen Wilhelmina'26 voor de beker.

Verslag: Dieter Cleijn