DESK-meiden denderen door!

DESK MO13-1
07-09-2019

Scheidsrechter:   T.R.A (Thomas) de Kock
De ploeg van trainers Susanne Landzaat en Jelle Hakkert won hun eerste wedstrijd met overtuiging van FC Tilburg. Maar liefst 13-0 werd de uitslag van de eerste officiële wedstrijd dit seizoen. De tweede wedstrijd stond op het programma in Tilburg tegen sc 't Zand. DESK begint gelijk sterk en laat direct zien dat het niet gekomen is voor een vriendschappelijk partijtje.

Kenza Netten als sluitpost, Suus v/d Pennen, Floortje de Jong, Lisa Sins, Lauren Verbaas en Flo Cleijn in de verdediging, Bente van Loon, Merel van Gerwen, Nova Kuijsten, Maartje de Jong op het middenveld en Lynn Klijs, Flo Hakkert en Pleun Pepping in de aanval. DESK speelt goed en krijgt kansen. De score wordt geopend door Lynn Klijs uit Dongen die onder contract staat van DESK MO13-1.

Het team speelt goed en geeft achterin weinig weg. De opbouw gaat goed en het is Flo Hakkert die DESK op een 0-2 voorsprong zet met een bekeken schuivertje.

Na de rust zet DESK direct weer flink druk op de verdediging van 't Zand. Twee kansen voor DESK via Pleun Pepping en Flo Hakkert maken nog niet gehakt van de tegenstander uit de Reeshof. Lynn Klijs die een geweldige wedstrijd speelt, heeft bijna de 0-3 op haar schoen.

Lynn krijgt de bal ingespeeld met twee verdedigsters in haar rug, neemt de bal aan, kapt en draait om haar tegenstander heen. In de kleine ruimte wordt Lynn door drie Rood-Witten op de huid gezeten en het lukt haar toch om een schot op doel te lossen. De keepster is goed uit haar doel gekomen en weet de poging van Lynn klemvast te pakken.

DESK blijft druk zetten en veroverd de bal op het middenveld. Merel van Gerwen kan door richting de zestienmeter en jaagt de bal snoeihard tegen de touwen. Even later is het Bente van Loon met een grote kans, maar de goalie uit de Reeshof weet de poging van Bente te keren.

Ook is Pepping Power dichtbij een treffer na een heerlijke solo. Pleun raakt de paal en het blijft 0-3. Een minuutje later is het wel raak. Pleun Pepping gaat er vandaar aan de linkerkant en geeft een gruwelijke assist op Bente van Loon die de bal tegen de touwen werkt.

Een geweldig collectief van de meiden van DESK zorgt er voor dat de ploeg met 4 doelpunten en 0 tegentreffers van het veld stapt. Opnieuw 3 punten voor de ploeg van Landzaat en Hakkert die in twee duels nu 17x gescoord hebben en geen enkele tegentreffer te verwerken kregen.

Volgende week staat de laatste bekerpot op het programma voor DESK. Een heerlijke kraker tegen de meiden van Uno Animo in Loon op Zand staat dan op het programma. DESK riant aan kop in deze bekerpoule kan de volgende ronde al bijna niet meer mislopen.

Verslag: Dieter Cleijn