DESK herstelt uitstekend na de nederlaag bij RKDVC

Haarsteeg JO8-1
14-09-2019
vervallen

Gelijk vanaf de aftrap is het DESK dat druk zet op de tegenstander uit Haarsteeg. Siem Blok vertrekt op rechts en zet prima voor op Dio die bij de tweede paal de bal met een volley op het doel schiet en op een haar na mist. Daarna is het Siem Blok die een kans krijgt maar de bal mist. DESK zet Haarsteeg onder druk en ziet de tegenstander in een counter voor gevaar zorgen. Julian van Heumen komt zijn doel uit en pakt de bal klemvast.

Een minuut later is het Raf de Vreeze die uitstekend door gaat en op het Haarsteegse doel schiet. De bal wordt gekeerd door de goalie en in de rebound is het Siem Blok die de score opent voor DESK. 1-0. Een minuut later zijn de twee spelers van DESK weer doeltreffend. Opnieuw is het Raf die goed druk zet en Siem met een assist bedient waaruit Blok de 2-0 kan binnen prikken.

DESK gooit het tempo omhoog en zet Haarsteeg met de rug tegen de muur. De bal wordt door DESK verovert en heerlijke binnen geschoten door Siem Blok, die zijn eerste hattrick van het seizoen maakt. Het tempo blijft hoog en er wordt goed gecombineerd. Maurits de Wijs combineert met Raf, waarna Raf de vierde treffer binnen vlamt.

Dan komt Haarsteeg er goed uit. Een diepe bal bereikt de spits die Julian van Heumen het nakijken geeft. Tussenstand 1-4. De ploeg van Blok en Van Heumen zijn niet onder de indruk van de tegentreffer van Haarsteeg. Cliff zet zijn schouders er in en steekt het middenveld over, waarna hij Maurits in speelt die vervolgens de 5e treffer van DESK op het scorebord zet.

Even later worden er pittige duels uitgevochten door Luuk en Maurits, waarbij Maurits geblesseerd blijft liggen op de middenlijn. Het spel gaat door als Cliff zich kwaad maakt, het veld over steekt en de bal snoeihard tegen de touwen jankt. 6-1

Het verschil met vorige wedstrijd is duidelijk te merken. Een Hoofdklasser of een Eerste Klasser als tegenstander is een wereld van verschil. DESK krijgt een corner te nemen aan de linkerkant van het veld. Het is Dio Cleijn die de bal op de kruising vlamt, waarna deze achter gaat. Kans op kans voor DESK en af en toe komt Haarsteeg er in de counter er gevaarlijk uit.

Vanaf de rechterkant is het de tegenstander van DESK die een schot op doel lost richting de korte hoek. Julian duikt richting het harde schot, maar de bal ketst op de paal terug tegen de rug van de doelman uit Kaatsheuvel en gaat zo toch in het doel. Tussenstand inmiddels 6-2 in het voordeel van DESK.

Haarsteeg geeft een cadeautje weg als een achter bal door de doelman zo in de voeten van Siem Blok wordt geschoven. Siem haalt verwoestend uit en zet de 7-2 op het scorebord. Met een 7-2 voorsprong gaat DESK de rust in. Julian wisselt onder de lat zijn positie met Luuk Pöttgens en neemt plaats in de aanval.

De scheidsrechter kent een vrije trap toe aan Haarsteeg welke hoog hard in het doel wordt geschoten. DESK dendert door met Maurits aan de bal. Maurits geeft een assist op Julian die voor de 8-3 tekent. Even later is DESK in de omschakeling en scoort Maurits de 9-3 voor DESK. Siem Blok vertrekt even later via de rechterkant en kan zo door lopen richting het doel. Siem haalt uit en zet de dubbele cijfers op het scorebord.

Cliff Sikkers krijgt een vrije trap te nemen na een overtreding van Haarsteeg. Cliff poeiert de bal hoog en hard in het doel en de tussenstand is inmiddels opgelopen naar 11-3. Siem Blok is weer trefzeker als hij de 12-3 in de boeken zet. DESK speelt heerlijk, combineert en zoekt steeds een vrij aanspeelpunt. Maurits, Siem en Julian gaan een combinatie aan waar Julian de 13-3 uit kan scoren. Een corner voor DESK van de voet van Siem Blok wordt perfect op het voorhoofd van de vrijstaande Julian geplaatst en binnen geknikt. 14-3.

Even later is het Cliff Sikkers die een hoge crosspass geeft op Siem Blok die met behulp van de keeper de 15-3 tegen de touwen werkt. Ook Maurits gooit de heupjes los als hij een diepe bal heerlijk in de hoek binnen schuift. 16-3. Luuk Pöttgens in het doel is in de tweede helft niet veel onder druk komen staan, doordat de verdediging van DESK steeds dicht op de tegenstander zit en de boel achterin dicht houdt. Cliff Sikkers pikt weer een doelpunt mee als hij de bal van afstand hoog in het doel weet te werken. De tussenstand is inmiddels 17-3 als Maurits vol druk zet, de bal verovert en Siem Blok inspeelt die daarmee zijn zoveelste treffer noteert. De stand is 18-3 als Dio Cleijn er aan de linkerkant vandoor gaat. Hij loopt er twee spelers uit en haalt uit. Een corner is het resultaat van een heerlijke rush over de flank van Tagliadio.

Het laatste wapenfeit is een vrije trap voor DESK na een handsbal van Haarsteeg. Julian van Heumen achter de bal ziet zijn schot heerlijk richting de rechter bovenhoek zeilen en zet daarmee de eindstand op het scorebord. DESK speelt een uitstekende wedstrijd en herstelt zich prima met een 19-3 overwinning op deze Eerste Klasser.

Verslag: Dieter Cleijn