Vandaag is het 'Shirley-dag'

DESK VR1
16-09-2018

Scheidsrechter:   S (Simone) vanManen

VV Desk VR1 treedt vandaag voor de beker aan tegen Schijf (2e klasse). Een aantal spelers met ‘pijntjes’ krijgt vandaag rust en we krijgen hulp van Ilse en Romy uit DESK VR2, waarvoor dank!

Vandaag is het ‘Shirley-dag’….

We starten vandaag voor het eerst met een speelster centraal te stellen. Vandaag is het de dag van onze middenveldster Shirley. We benoemen haar sterke punten op de training, in de wedstrijd en welke positieve bijdrage zij toevoegt aan het team. Vol goede moed en als één team beginnen we aan de wedstrijd.

De wedstrijd gaat van start en het is meteen duidelijk dat Schijf niet mee werkt aan het plan van DESK. De “dubbelganger” van vandaag, de ontbrekende Esther, liet DESK al snel tegen een achterstand aan kijken. DESK blijft hard werken, maar een duidelijke organisatie ontbreekt. Schijf blijkt genadeloos in de afwerking. We gaan de rust in met een stand van 0-5.

In de rust wordt iedereen weer op scherp gezet en dit zie je terug op het veld. De vechtlust is terug en er wordt meer tegenstand geboden. Schijf verzilvert nog steeds alle kansen tot een goal, maar ook Desk krijgt 100% kansen. Dit leidt ertoe dat Floortje tot tweemaal toe met een schitterend geplaatst schot de stand iets dragelijker maakt. DESK krijgt nog een penalty tegen en dat geeft ook Natasja de gelegenheid om DESK een succesje te bezorgen. Ze kiest de goede hoek en stoot de bal netjes uit de hoek van de goal. #penaltykiller.

Daarnaast had onze keepster Natasja over de gehele wedstrijd een aantal geweldige reddingen. Helaas blijft het Schijf dat er met de ruime overwinning vandoor gaat. DESK is blijven werken en voetballen tot het laatste fluitsignaal. Dat is een compliment waard. Wij hebben helaas niet laten zien waar we voor gekomen waren en konden niet voldoende tegenstand bieden. Dit heeft geresulteerd in een einduitslag van 9-2 (5-0).

Vandaag is het Shirley-dag.
Shirley mag trots zijn. De creativiteit droop er van af. Haar gretigheid en individuele acties waren onnavolgbaar. De ‘step-over’, kappen en draaien; ga zo door!

Ook Ilse en Romy een dikke pluim. Ilse speelde als een ervaren routinier op het middenveld. Romy zorgde de tweede helft voor veel dreiging aan de rechterkant. Onvermoeibaar bleef ze haar elegante loop- en dribbelacties maken.

Volgende week begint de competitie en dan moeten we laten zien wat we kunnen. De bekerwedstrijden waren heel leerzaam. Elke week maakt het team progressie. We gaan ervoor!

Zo 23 september 12.00 uur: DESK VR1-Helvoirt VR1

Support your locals!

Verslag: Djulita Laros

Klik hier om het album te bekijken.