DESK JO8-1 neemt overtuigend revanche op RKDVC

RKDVC JO8-1
28-09-2019
09:00

In de voorbereiding voor de competitie kende de ploeg van trainers Blok en Van Iersel een pittige kluif in Drunen tegen RKDVC JO8-1. Daar het de eerste wedstrijd was na de zomervakantie en de ploeg nog niet compleet met elkaar getraind had werd er kansloos verloren met 10-4.

We schrijven zaterdag 28 september als DESK JO8-1 opnieuw deze sterke tegenstander tegen komt, maar dan in de competitie. Vandaag stonden Raf de Vreeze en Maurits de Wijs onder de lat voor DESK. Luuk Pöttgens, Cliff Sikkers en Dio Cleijn in de defensie en met Julian van Heumen, Siem Blok en Djeno van Iersel op het middenveld en in de aanval werden de kaarten opnieuw geschud.

Het is RKDVC dat net als in Drunen op voorsprong komt. DESK kijkt tegen een 1-0 achterstand aan en recht de rug. Kop omhoog, borst vooruit en de schouders eronder. Er wordt goed veldspel neergelegd en DESK komt weer op gelijke hoogte. Daarna zet de ploeg van Blok en Van Iersel aan en drukt het Drunen flink achteruit.

DESK komt op een 6-2 voorsprong en mist in de tweede helft tijdens enkele momenten de scherpte, waardoor RKDVC terug komt op 6-4. De boys blijven voetballen, houden de defensie achterin dicht en spelen goed over. Uiteindelijk weet DESK bijna met dezelfde cijfers te winnen van RKDVC waar het eerder dit seizoen met 10-4 verloor.

Uiteindelijk wordt er met een 9-4 eindstand afgefloten en wint DESK ook de tweede wedstrijd in de Hoofdklasse. Een zeer knappe prestatie die complimenten van de staf van RKDVC kreeg voor het getoonde spel. In het interview na afloop van de wedstrijd werd hoofdtrainer Van Iersel gevraagd wat het recept was van deze geweldige overwinning. Van Iersel antwoordde: "De ploeg hield zich goed aan de afspraken, wist de directe tegenstander kort te dekken en speelde hun aanvallen efficiënt en effectief uit." Met twee gewonnen duels in de competitie en 21 doelpunten in twee wedstrijden is de ploeg van DESK nog ongeslagen.

Volgend weekend mag de ploeg op vrijdagavond vroeg onder de wol, als er de volgende dag al om 07:30u vertrokken wordt naar Eindhoven. Dan speelt het sterrenensemble van DESK de uitwedstrijd tegen Unitas'59 om 08:45u.

Verslag: Dieter Cleijn