DESK in slotfase over Trinitas heen

VV Trinitas Oisterwijk MO13-1
DESK MO13-1
28-09-2019

Scheidsrechter:   M. (Tino) Vermeulen
Het was vanochtend vroeg verzamelen voor de ploeg van trainers Landzaat en Hakkert. Om 09:00u stond er een uitwedstrijd op het programma voor de meiden van DESK tegen een nieuwe club uit Oisterwijk: Trinitas Oisterwijk. Een fusie van Taxandria, Nevelo en Oisterwijk die op het sportpark van Oisterwijk gehuisvest wordt. De nieuwe club is volop in de verbouwing. Zowel de velden als de kleedaccommodatie worden onder handen genomen.

Het is dus nog flink nieuw voor de Trinitasleden en de tegenstander als blijkt dat er om 09:00u geen scheidsrechter aanwezig is om de wedstrijd te fluiten. De thuisploeg uit Oisterwijk weet geen scheidsrechter te enthousiasmeren, dus neemt Wim Derks (Wimke Sins) het initiatief om de wedstrijd te fluiten. Dan moet er echter wel een fluitje zijn, evenals twee vlaggen voor de assistent scheidsrechter aan de zijlijn. Ook die laten nog even op zich wachten. Als alles op het punt van beginnen staat, komt er nog een net met voetballen vanuit Heukelom over zodat er afgetrapt kan worden.

20 minuter later dan gepland fluit scheidsrechter Wim Derks voor de aftrap. DESK laat gelijk zien dat het de nieuwe club wel eens flink lastig kan gaan maken. Een combinatie tussen Pleun Pepping, Flo Hakkert en Lynn Klijs wordt bijna gepromoveerd tot doelpunt, maar de keepster uit Oisterwijk weet het vlammende schot van Lynn uit de bovenhoek te plukken.

Niet veel later is het Flo Hakkert met een geweldige kans om de score open te breken. Flo krijgt de bal ingespeeld en kan door richting het doel. Flo komt oog in oog met de keepster en schuift de bal naast de goalie richting het doel. De poging van Flo gaat net naast de verkeerde kant van de paal en de kans voor DESK is verkeken.

DESK blijft druk zetten, maar Trinitas weet steeds de aanvallen van DESK te stoppen. Merel van Gerwen lost een schot van afstand welke ook door de keepster van Trinitas gepakt wordt.

Na een kleine 20 minuten voetballen is het Trinitas dat er via de linkerflank snel uit komt. Maartje de Jong op de rechtsback positie probeert de tegenstander te stoppen, maar het lukt de vleugelspits om door de stomen richting de zestien meter en de achterlijn. De bal wordt hard laag voorgegeven en van dichtbij eenvoudig vrij binnen geschoten. Trinitas opent de score en zet op een 1-0 achterstand.

Enkele kleine kansen volgen nog in de eerste helft waarna scheidsrechter Wim Derks fluit voor de rust. Met verbazing verlaat Trinitas het veld richting de kleedkamers in Moergestel en blijft de ploeg van DESK op het veld. De wedstrijd is immers 20 minuter later gestart dus zo een korte pauze wenselijk zijn.

In de tweede helft is het DESK dat via Pleun Pepping weer een kans krijgt. Pleun kan richting het keepersgebied van Trinitas & Tobago en lost een schot die gekeerd wordt door de keepster. Een corner volgt en na een korte scrimmage voor het doel van Oisterwijk belandt de bal in de handen van de keepster.

Even later krijgt DESK weer een corner. Pepping Power achter de bal draait de bal hoog in de zestien. Een heerlijke scrimmage volgt en de bal pingpongt heen en weer in de zestien. Uiteindelijk wordt de bal via een Geel-Blauw voetje tegen de touwen gejaagd en staat het weer gelijk.

De euforie van de gelijkmaker duurt echter kort als Trinidad via een aanval en een gruwelijk lobbal Kenza Netten voor de tweede keer passeert. DESK weer op achterstand en kan weer vol op zoek naar de gelijkmaker. DESK is het even kwijt als het laag schot van Trinitas voor het doel van Kenza langs gaat.

Lynn Klijs is dichtbij een treffer als ze vanaf 12 meter een schot plaatst richting de linker bovenhoek. De poging van Lynn zeilt naast de kruising en gaat achter. In het laatste gedeelte van de tweede helft krijgt DESK loon naar werken. Een afgeslagen corner van DESK valt voor de rechter van Suus v/d Pennen. Suus ziet haar kans en krult de bal heerlijk in het doel achter de goed keepende goalie van Oisterwijk.

De gemoederen lopen op en de leidsman Wim Derks houdt de discussie kort. Derks, die al een telefoontje ontving van Jaap Uilenberg uit Zeist, negeert het commentaar en fluit een uitstekende wedstrijd. Bij Trinidad was het blijkbaar nog niet bekend dat de thuisspelende ploeg zelf voor een scheidsrechter dient te zorgen en hadden ze het geluk dat Wim Derks niet zijn 's zondags pak aan had, zodat hij toch kon fluiten.

Het blijft spannend tot in de laatste minuut. Het is matchwinner Lynn Klijs die voor DESK verwoestend uit haalt en het leer via de binnenkant van de paal over de doellijn weet te schieten. DESK wint in de slotminuut met een heerlijke treffer. Na afloop van de wedstrijd worden de handen geschud en wordt ook scheidsrechter Derks bedankt voor het fluiten.

Een goed resultaat van de meiden in de Eerste Klasse, hoewel het niet hun beste wedstrijd speelde. Met twee gewonnen wedstrijden staat de ploeg van trainers Suzanne Landzaat en Jelle Hakkert op een tweede plaats in de competitie. Bovenaan staat WSC dat volgende week de tegenstander is voor de meiden van DESK. De tegenstander van de volgende speelronde dendert door de competitie. In twee wedstrijden heeft het team uit Waalwijk al 25x het net doen bollen en heeft het geen enkele tegentreffer geïncasseerd. Tegenstander Zwaluw VFC verloor met 13-0 en FC Tilburg werd vandaag met 12-0 van de mat geveegd.

DESK is dus gewaarschuwd voor het Oranje-Zwarte gevaar uit Waalwijk. Verslaggever en fotograaf van DESK, Hugo Borst, heeft zijn Toto formulieren al ingevuld voor de volgende speelronde.

Volgende week dus de kraker: WSC MO13-1 - DESK MO13-1 om 09:15u op Sportpark EikenDONK!

Verslag: Dieter Cleijn