Matig DESK JO13-2 wint nipt van NEO'25

NEO'25 JO13-1
28-09-2019

Scheidsrechter:   A. (Ad) v.d. Linden
Vandaag stond de, iedere week wisselende, ploeg van trainers Marco v/d Linden en Fabio v/d Lee op Sportpark De Gaard voor de derby tegen NEO'25. Vorige week leed DESK onnodig verlies tegen Elshout en droop het af na een 2-4 verlies.

DESK start fel en krijgt gelijk een goede kans. Stijn v/d Pas weet de bal te veroveren na goed doorjagen en schiet op doel. Het schot van Stijn belandt in de handen van de doelman van NEO. Niet veel later is het DESK dat heel goed weg komt. Een aanval van NEO vanaf de rechterkant wordt hard laag voorgetrokken. DESK komt met de schrik vrij als de aanvaller over de bal heen maait en DESK kan opruimen.

Daarna krijgt DESK een tweede waarschuwing. Een vlammend schot van NEO zeilt richting de korte hoek en het is Wessel van Boxtel die met een heerlijke duik de bal corner tikt. Na 10 minuten is het opnieuw NEO'25 dat een geweldige kans krijgt op de openingstreffer. Gelukkig voor DESK gaat de bal voorlangs.

DESK gaat er op links vandoor via Brent Moonen. Brent sprint richting de zestien en legt de bal terug op Ché Cleijn. Ché steekt de bal heerlijk door het hart van de NEO-defensie op Stijn die de bal vervolgens in het doel krult. Een matig spelend DESK komt op voorsprong.

Het is weer de thuisploeg die voor het meeste gevaar zorgt. NEO profiteert van de omschakeling na balverlies van DESK op het middenveld en kan richting het DESK-doel. De Rood-Wit-Blauwe spits gaat de zestien binnen en ziet de doelman van DESK, Wessel van Boxtel, uitkomen. De lobbal van de aanvaller van NEO'25 gaat over Wessel heen en ploft net naast de paal over de achterlijn.

Even later wordt de stofzuiger op het middenveld, Timm de Jong, op zijn vingers getikt door de scheidsrechter nadat hij zijn tegenstander haakte. Timm zich van geen kwaad bewust kom je als aanvaller minimaal 100x in de wedstrijd tegen. Het Duracelkonijntje van DESK weet steeds zijn directe tegenstander het verdomd lastig te maken.

Met een magere 0-1 voorsprong gaat DESK de rust in.

Na rust trekt Dylan Eijkmans op de rechterflank een flinke sprint met de bal. Noah Barnhoorn en Kian v/d Velden komen mee op, Noah in het midden en Kian bij de tweede paal. Dylan zijn vizier staat te gretig op het doel van NEO en hij vergeet om zich heen te kijken waar zijn medespelers zijn. Het schot van Dylan wordt gestopt door de goalie van NEO in de korte hoek.

DESK speelt zwak in de beginfase van de tweede helft. Met vlagen komt de ploeg er uit maar het is NEO dat meer op zoek is naar de gelijkmaker. Toch weet Stijn een diepe bal te geven op Dylan Eijkmans die een-op-een richting het NEO-doel kan afstormen. Dylan in volle vaart richting het doel, ziet de keeper al springen en prikt de bal helaas net naast de verkeerde kant van de paal.

NEO trekt weer in de aanval. Een gevaarlijke uitbraak over links dreigt afgerond te worden. Het is Thyn Delsasso die met een Kamikazeduik zich voor de aanvaller van NEO gooit en de bal klemvast weet te pakken. Het is de keeper van DESK die zijn ploeg nog op een voorsprong houdt.

In de slotfase van de wedstrijd wordt Timm de Jong flink geraakt aan zijn knie en kermt het uit van de pijn. Dan moet er echt wel iets aan de hand zijn met de kleine stofzuiger van DESK, anders hoor je hem nooit. Timm verlaat geblesseerd het veld met een dikke knie die gelijk met een icepack gecooled kan worden.

Het is NEO dat bijna in blessuretijd de gelijkmaker binnen vlamt. Een aanval vanaf de rechterkant zeilt hoog over Thyn heen voor het doel van DESK langs. DESK speelde geen geweldige wedstrijd maar houdt wel drie punten over aan deze derby.

Volgende week kan het team de borst nat maken. Zaterdag 5 oktober komt huidige koploper JEKA op bezoek bij de nummer 8 van de Vierde Klasse, DESK.

Verslag: Dieter Cleijn