Stijn Hamers neemt DESK ZAT. 2 bij de hand met drie treffers

HSSC'61 2
05-10-2019

Scheidsrechter:   J.M.W. (Jan) Verpoorten
En we zijn weer wakker, oftewel met beide beentjes staan we weer op de grond. DESK ZAT. 2, dat afgelopen weekend een draai om zijn oren kreeg; het verloor met maar liefst 3 tegen 0 van VVAC 2. Ook al zat het er een beetje aan te komen... Zo'n zwakke partij had niemand verwacht. Vandaag staat HSSC'61 2 op het programma; een niet geheel onbekende tegenstander voor DESK 2. Deze wedstrijd stond twee jaar geleden voor het laatst op het programma in de finale van de nacompetitie voor promotie naar de eerste klasse. DESK trok toen aan het langste eind in deze dubbele confrontatie en promoveerde voor het eerst in de geschiedenis naar de eerste klasse. Vandaag treffen de mannen uit de Kets een tegenstander dat afgelopen weekend voor het eerst won en reist met een goed gevoel af richting sportpark Eikendijk. We hopen dat onze mannen er ook klaar voor zijn en kunnen vlammen voor de eerste drie punten. 14:45u wordt er afgetrapt, we zijn er klaar voor.

Opstelling:
Dijst, R. van Hulten, Peters, N. de Bruijn, Ali, Domenie, Heuer(c), van Noije, Smit, Trommelen, Hamers

Wissels:
van den Beukel(GK), T. de Bruijn, Mertens, Laros, Haans

14:40:
In de bespreking werd nog aangeduid hoe we de tegenstander gaan aanpakken. We zijn nog niet geheel compleet maar we gaan ervoor, strijdend de overwinning naar je toe halen.

14:45:
De mannen staan klaar op het natte grasveld waar het al dagen op heeft geregend, de scheids kijkt en fluit voor de eerste helft.

HSSC’61 heeft afgetrapt, waarbij DESK al meteen vooruit stapt om de tegenstander snel vast te zetten. Al snel is er binnen enkele minuten een afstandsschot van Domenie, helaas ver buiten beeld van de goal. De intentie van DESK is gelijk zichtbaar in de openingsfase, al krijgen de bezoekers wel de meeste corners mee maar zonder enig gevaar voor de thuisploeg. De mannen van HSSC’61 beginnen wat beter voor de dag te komen, enkele gevaarlijke momenten voor de goal van keeper Dijst leveren voor hun niks op. Ook DESK laat zich gelden niet veel later, Hamers krijgt de bal en krult hem vanaf de flank richting de tweede paal, de keeper pakt hem uit de hoek. Het spel gaat over en weer met gelijk erna weer een kans voor Hamers die door spits Trommelen 1 op 1 wordt gezet, de keeper van Hssc’61 komt snel uit en weerhoudt DESK van een treffer. Maar hard werken wordt niet veel later beloond door de gevaarlijke Hamers die met een goed schot de keeper kansloos laat en de 1-0 binnen knalt na een goede 25 minuten spelen. Door het harde spel van beide partijen lopen de emoties redelijk hoog op, dat is wel even nodig na al die weken net niet. Ook keeper Dijst houdt DESK in de 30ste minuut nog op voorsprong door een knap schot uit de kruising te tikken, wat een wereldsafe van hem. We zijn aangekomen in het laatste kwart van deze eerste helft, de mannen van DESK, die constant balbezit willen hebben en dat vaak ook hebben, zijn alleen een beetje slordig in de eindpass. Maar dan is het net voor rust toch weer de snelle Hamers die zelf een aanval opzet en na een kaats met Heuer de bal net over chipt.... Oeiiiii net over, het blijft 1-0 voor DESK. Met deze stand gaan we rusten.

Rust: trainer Peters wijst de mannen op de punten die misliepen, ga die punten verbeteren in de tweede helft.

Tweede helft:
DESK staat aan de aftrap met een 1-0 voorsprong tegen HSSC’61, de scheids kijkt op zijn klokkie en we zijn weer begonnen.

De aftrap wordt zeer matig genomen door DESK en levert een hoekschop op voor HSSC’61. Binnen 1 minuut een lekker begin.. Ook met deze hoekschop doen ze niks. DESK is weer ff wakker geschud en dat is niet het enige, want mede daardoor wordt net na de corner Domenie door van Noije 1 op 1 gestuurd na een snelle gooi van Dijst en hij straft dit genadeloos af: 2-0!!!! En dat drie minuten na rust: Je kunt toch wel zeggen: een leuk begin van deze tweede helft. Een sterke vertoning na een slordige corner geeft DESK een royale uitgangspositie, ook het veldspel begint er beter uit te zien aan de kant van DESK, zo probeert ook invaller Laros de bal vanaf een meter of 20 af te drukken, alleen ziet de keeper deze naast gaan. Ook de uitploeg krijgt zijn kansjes, zo zien zij een knappe poging uit de lat van DESK vallen, ook de bezoekers geven deze wedstrijd niet op als verloren en spelen nog een echte pot. Niet veel later krijgt HSSC’61 zijn tweede echte kans na een slordige fout achterin bij DESK, maar keeper Dijst, die een puike pot speelt, redt hem knap het blijft 2-0 voor DESK. Een leuke open wedstrijd op veld C van sportpark Eikendijk met een aantal behoorlijke kansen, maar daar koop je niks voor. DESK wil meer en dat krijgt het na 20 minuten in de tweede helft. Hamers is weer de man na een solo die hij zelf opzet en hij zijn tweede en voor DESK de 3-0 Binnen. DESK gaat voor zijn laatste wissel: T. de Bruijn komt binnen de lijnen en laat zich gelijk zien met een actie op de flanken, helaas snijdt hij deze te strak aan op Hamers en daardoor maakt hij zijn hattrick nog niet. DESK blijft doordrukken; zo krijgt ook spits Trommelen een treffer op zijn naam, door zwak verdedigen schuift hij de 4-0 binnen na 30 minuten. Wie stopt vandaag deze trein in de tweede helft, want jaajaaa.... daar is die dan! Hamers met zijn derde treffer en voor ons DESK 5-0!!! Wat een omslag deze tweede helft en DESK speelt met HSSC'61. Ook bij de 5-0 blijven de mannen doorgaan maar gescoord wordt er niet meer.

Verslag: Nick Mertens