DESK niet bij machte om TSC over de knie te leggen

DESK 1
TSC 1
06-10-2019

Scheidsrechter:   S.C.A. (Stijn) van Zuilichem
Vandaag stonden twee ploegen tegenover elkaar die de eerste twee wedstrijden nog geen punten wisten te pakken in de competitie. DESK dat thuis onderuit ging tegen Roosendaal en uit niet overtuigde tegen WSC, tegenover TSC dat thuis met 3-1 onderuit ging tegen Kruisland en met uit in Bavel tegen JEKA met dezelfde cijfers het veld verliet.

Een mooi affiche voor beide ploegen dus om punten te pakken en uit de onderste regionen van de Tweede Klasse te kruipen. TSC begint sterk en is na 13 minuten voetballen dichtbij de openingstreffer. TSC zet DESK in de beginfase van de wedstrijd vast op eigen helft en treft Steve Couwenberg op weg naar de 0-1. Steve weet een inzet van de linksbuiten fantastisch te keren en voorkomt dat DESK op achterstand komt .

Na 23 minuten voetballen is het TSC dat vanaf links een vrije trap de zestien binnen draait. De luchtmacht uit Oosterhout weet het voorhoofd tegen de bal te knikken en kopt keihard het leer tegen de deklat buiten bereik van Steve. DESK komt goed weg en de bal wordt weg gewerkt. Even later verlaat Mathijs Emmers het veld voor Lars Schimmer, als Mathijs in een duel geblesseerd uitvalt.

Laat in de tweede helft komt DESK meer aan voetballen toe. Het krijgt kansen maar de scherpte ontbreekt. In de slotfase van de eerste helft is het Rick Vervaart die met een gruwelijk trekbal Mounir Mamaar bedient. Mounir werkt de bal met een volley net over het Oosterhoutse doel. Niet veel later fluit de scheids voor het rustsignaal.

Met een 0-0 ruststand gaan beide ploegen aan de thee. Na rust komt DESK veel feller uit de kleedkamer. Daar waar de ploeg van Tom Heijkoop in de eerste helft verzaakte weet het nu wel de ruimte in de opbouw te vinden en valt het gretig aan. TSC wordt in het begin van de tweede helft op eigen helft vast gezet.

Toch weten de bezoekers gevaarlijk er uit te komen. In de twaalfde minuut van de tweede helft is het TSC met een aanval over links die met een volley rakelings over de lat zeilt boven Steve Couwenberg.

Na een half uur voetballen in de tweede helft is het DESK, in de persoon van Nicky van Ooijen dat in de rebound een geweldige kans krijgt. Nicky krijgt de bal vanuit een afgeslagen poging voor de voeten, maar doet er te lang over om de bal voor zijn favoriete been te leggen. De poging van Nicky wordt tot corner gepromoveerd.

In de slotfase van de wedstrijd is het Rick Vervaart die er op rechts vandoor kan. Rick trekt de bal op een presenteerblaadje terug op de inkomende Nicky van Ooijen. De middenvelder van DESK weet de bal niet te drukken en jaagt de bal richting de parkeerplaats van de hockey. Het duel tussen DESK en TSC eindigt met de brilstand in een moedeloze 0-0 eindstand.