DESK twee keer oppermachtig tegen Tilburg

DESK MO13-1
FC Tilburg MO13-1
12-10-2019

Scheidsrechter:   D. (Dick) Delsasso
Voor de beker speelde de ploeg van trainers Susanne Landzaat en Jelle Hakkert al tegen FC Tilburg. Het won in het bekertoernooi overtuigend met 13-0. Vandaag stond het treffen met de Zwart-Witten uit Tilburg weer op het wedstrijdaffiche, maar nu was het voor de competitie.

Op het heilige gras aan de Eikendijk werden beide ploegen naar de middenstip gedirigeerd door scheidsrechter Dick Jol (De Sasso). De handen zijn geschud, de aftrap is genomen en DESK zet de ploeg uit Tilburg direct onder druk. Het duurt dan ook niet lang voor dat DESK op voorsprong komt. Het is Flo Hakkert die de openingstreffer voor haar rekening neemt, nadat ze in een een-op-een duel met de keepster uit Tilburg als winnares uit de bus kwam. Tussenstand 1-0.

Enkele minuten later is het Pleun Pepping die vanaf de linkerkant goed door komt, het overzicht houdt en de bal bij de tweede paal op Bente van Loon af legt. De kleine van Joske jankt de bal tegen de touwen en de stand is al vroeg 2-0. DESK blijft goed combineren, houdt FC Tilburg ver van het doel van Kenza Netten en krijgt een corner.

Na een afgeslagen corner krijgt Pleun Pepping de bal op de rand van de zestien. Pleun ziet een gaat en schuift de bal tussen een melée van speelsters in de verre hoek van FC Tilburg. DESK op een riante 3-0 voorsprong ziet dat FC Tilburg er sporadisch uit komt.

De tegenstander zet DESK onder druk op eigen helft en komt in het doelgebied van Kenza. In de drukte weet DESK de bal te veroveren en zet het razendsnel de omschakeling in. Een diepe bal van Merel richting Pleun zorgt voor een pijlsnelle counter. Het is Pepping Power die vanaf de middenlijn een sprint trekt door het Centrum van Tilburg. Pleun spurt door de Heuvelstraat, via de Heuvel richting de Korte Heuvel en trekt de zestienmeter van FC Tilburg binnen.

De blonde Pepping jaagt de bal eenvoudig en doeltreffend tegen de touwen. DESK op een 4-0 voorsprong als scheidsrechter Jol fluit voor de rust. De leidsman fluit een prima wedstrijd, nadat hij al een pittige kraker daarvoor gefloten heeft bij DESK JO13-2.

Na rust is het DESK dat de duimschroeven aandraait. Een onderschepping door DESK op het middenveld van Merel van Gerwen die een heerlijke pass op Pleun geeft. Pleun start haar brommer en sprint naar voren. In haar rechter ooghoek ziet Pleun dat Flo Hakkert vrij over rechts mee op komt en Pleun legt de bal heerlijk in de loop mee op Flo.

Flo Hakkert kan door richting het doel en vlamt het leer voor de vijfde keer voor DESK tegen de touwen. Daarna is het Pleun Pepping die een hattrick op het wedstrijdformulier van Dick Jol zet. Pepping start weer vanaf haar eigen held en steekt het veld over op zoek naar het doel van FC Tilburg. Met een droge schuiver zet Pleun haar derde treffer op het scorebord en brengt daarmee DESK op een 6-0 voorsprong.

DESK combineert heerlijk en achterin staat het ook als een huis met Flo Cleijn op de rechtsbackpositie, Suus v/d Pennen in het centrum en Floortje de Jong links achterin. Flo Hakkert krijgt een heerlijke pass in de voeten zodat ze vanaf de rechterflank naar voren kan stomen. Flo steekt de bal perfect door het centrum van de Tilburgse defensie op Merel van Gerwen, die door kan en ook haar treffer op het scorebord zet.

Niet veel later wordt het bijna 8-0 als Pleun Pepping een gruwelijke pegel op het aluminium van het doel van FC Tilburg vlamt. Daarna is het wel raak na een heerlijke een-twee tussen Flo Hakkert en Merel van Gerwen. Merel speelt Flo van buiten de zestien in, Flo legt de bal terug op Merel die inmiddels op de penaltystip gearriveerd is en vervolgens de bal hard in het doel poeiert.

DESK's doelpuntenregen houdt nog even als na een assist van Pleun Pepping op Flo Hakkert. Het is Hakkert die voor de 9-0 tekent. In het slot van de tweede helft worden de dubbele cijfers bereikt na een geweldige lobbal van Pleun Pepping over de keepster van FC Tilburg. Na twee keer spelen tegen FC Tilburg werd de balans opgemaakt. 23 doelpunten voor DESK en 0 tegentreffers tegen DESK. Een uitstekend resultaat voor de ploeg van Landzaat en Hakkert.

Met een 10-0 eindstand fluit scheidsrechter Dick Jol voor het einde van de wedstrijd. Dick kan zijn fluit gaan koelen na twee gefloten topwedstrijden op zaterdagochtend aan de Eikendijk.

Top gespeeld meiden, gefeliciteerd speelsters en trainers en geweldig gefloten scheidsie!

Verslag: Dieter Cleijn