Onherkenbaar DESK hard onderuit tegen GSBW

GSBW JO13-1
12-10-2019
09:30

Vandaag stond er een oefenduel op het wedstrijdaffiche voor de ploeg van DESK JO13-2 tegen GSBW. Een wijziging op vrijdagavond in de opstelling zorgde voor flink wat verwarring in het team. Doordat linksback Timm de Jong in plaats van in de JO13-2 met de JO13-1 mee moest doen, was er in de defensie van DESK een groot gat wat ad hoc opgevuld moest worden.

Ché Cleijn kreeg de backpositie voor zijn kiezen en wist zich daar geen raad mee. De normaal in de aanval spelende Ché laat zijn man in de rug lopen en de 0-1 tegentreffer is een feit als de bal vanaf links richting de tweede paal getrokken wordt en vrij binnen gevlamd.

DESK trekt vervolgens in de aanval en daar houdt het een corner aan over. Stijn v/d Pas draait de bal in welke weg gewerkt wordt door GSBW. Isolde krijgt de bal voor haar voeten en lost een schot op het Goirlese doel. De goalie uit Gool stopt de poging van Isolde en jaagt de bal naar voren.

Wessel van Boxtel heeft een goede redding als hij een indraaiende bal op doel weg kan boksen. Even later is het GSBW dat op een 2-0 voorsprong komt. Een aanval over de linker flank wordt vanaf de achterlijn terug gelegd op de rand zestien meter. De inlopende middenvelder uit Goirle krult de bal heerlijk over Wessel heen in de linker bovenhoek. DESK loopt achter de feiten aan met een 3-4-3 opstelling tegen een veel scherper en feller GSBW.

Opnieuw is het Wessel van Boxtel die erger voorkomt. Wessel stormt zijn doel uit als hij oog-in-oog komt te staan met de spits van GSBW. Het schot van de aanvaller uit Goirle wordt gekeerd door de uitkomende Van Boxtel. In de slotfase van de eerste helft krijgt de tegenstander van DESK een vrije trap net buiten de zestien te nemen.

De speler die de vrije trap neemt krult de bal genadeloos over Wessel heen in het DESK doel. Op slag van rust wordt het nog erger voor DESK. Voor de zoveelste keer komt GSBW er door aan de linkerkant en weet het een vrijstaande aanvaller bij de tweede paal te bereiken. Scheidsrechter Dick Jol (De Sasso), verlost DESK tijdelijk uit hun lijden door het rustsignaal te blazen op zijn fluit.

Na rust oogt DESK feller en scherper te starten dan het de hele eerste helft niet heeft laten zien. Kian van de Power komt er op rechts goed door heen en weet de bal perfect terug te leggen op de rand zestien meter op Siem Rombouts. De vrije schietkans van Siem typeert hoe DESK er deze wedstrijd in zit. De bal wordt geaaid en gaat helaas naast.

Het duurt even voordat GSBW weer op zoek gaat naar het doel van DESK. Een aanval door het hart van de verdediging bij DESK wordt knap afgerond en de tussenstand is inmiddels 0-5. DESK komt er af en toe uit. Tygo van Gorp weet Dylan Eijkmans te vinden met een mooie pass en zet daarmee de aanvaller van DESK goed op weg richting het GSBW doel. Dylan vuurt een schot richting het doel, maar ook Dylan weet voor DESK het net niet te doen bollen.

De tegenstander uit Goirle profiteert van een matig spelend DESK. GSBW kan in het centrum geheel vrij uithalen op het doel van Wessel en weet op gruwelijke wijze de 6-0 binnen te vlammen. Even later is het de ontbrekende VAR voor scheidsrechter Jol die appèl voor buitenspel niet honoreert en door laat spelen. Via de rechterkant wordt de bal uitstekend laag voorgezet en van dichtbij binnen gepoeierd.

Het is de ploeg uit Goirle die uiteindelijk de 0-8 op het scorebord zet en DESK een flink pak rammel geeft deze oefenwedstrijd. Helaas voor DESK druipt het af met een troosteloze 0-8 richting de kleedkamer. .

De ploeg zal op moeten staan, zich herstellen van deze domper en vooral werken aan structuur en vastigheid in het elftal.

Verslag: Dieter Cleijn