Bekerthriller voor DESK JO8-2

RWB JO8-1
19-10-2019
10:00

Vandaag stond de ploeg van trainer Angelo Snoeren en coach Tommy Soyer in beker voor een treffen met RWB JO8-2. De tegenstander was van te voren goed geanalyseerd en DESK kon vol aan de bak vandaag. Met ondersteuning van Djeno van Iersel en Dio Cleijn trad de ploeg veld B op voor het handen schudden en de aftrap.

In de beginfase gaat de wedstrijd gelijk op. RWB dat druk zet, DESK dat de boel achterin goed dicht houdt en vice versa. De eerste kans voor DESK komt van de schoen van Luke Snoeren. Het schot van Luke wordt net voor de doellijn gestopt door de keeper uit Waalwijk. Het spel golft op en neer en het is wachten welke ploeg er door de defensie door kan breken om de score te openen.

Na de time-out is het Siem Soyer die dichtbij een treffer. Een heerlijke scrimmage voor het RWB-doel wordt door de kleine Soyer op de paal gepunterd. Niet veel later is het wel raak voor DESK. De bal vertrekt van de voet van Djeno van Iersel en zeilt als een streep hoog in het doel. DESK op voorsprong. RWB laat zich niet uit het veld slaan en blijft DESK onder druk zetten.

De tegenstander wordt sterker en DESK moet steeds verder achteruit. Een corner voor RWB wordt snoeihard tegen de paal gevlamd buiten bereik van Milo en Dio. DESK komt goed weg. Met een spannende 1-0 voorsprong voor DESK gaan beide ploegen de rust in.

Direct na rust is de gelijkmaker een feit. RWB komt op gelijke hoogte nadat het DESK op eigen helft vast zet en er door heen komt. Even later is het de tweede treffer van Djeno die uit een onmogelijke hoek vanaf rechts de bal binnen poeiert.

DESK weer op voorsprong. Met een 2-1 stand geeft de tegenstander zich nog niet gewonnen en blijft het verzorgd voetballen en DESK moeilijk maken. Een corner voor de Rood-Wit-Blauwen uit Waalwijk wordt niet weggewerkt en valt voor de voeten van een RWB-speler. Deze ziet zijn kans en tikt de bal van dichtbij langs Tycho. De stand is weer gelijk en het blijft enorm spannend.

Ook langs de zijlijn loopt de spanning op. In de slotfase is het Djeno van Iersel die een corner er bijna rechtstreeks in draait, maar zijn hoekschop gaat voor langs. Als de spelleider fluit voor het einde van de reguliere speeltijd vindt er topoverleg plaats. Wat te doen bij een gelijke stand bij dit ontzettend spannende bekerduel.

Er wordt een verlenging van twee keer vijf minuten gespeeld. Mogelijk volgt daar de beslissing in wie er door mag naar de volgende ronde in de beker.

In de eerste helft van de verlenging zet Djeno de keeper gelijk aan het werk met een hard schot. Op het middenveld bikkelen Siem Weijters en Teun van Heeschwijk tot ze er bij neer vallen. En achterin houden Milo en Dio de boel zoveel mogelijk tegen. Het is RWB dat op voorsprong komt in de verlenging na een gruwelijk afstandsschot vanaf 15 meter. De bal wordt hoog buiten bereik van Tycho in het doel gewerkt.

DESK zal alles op alles moeten zetten om nog door te gaan in de beker, na deze mentale tik. In de tweede helft van de verlenging is het Djeno van Iersel die zijn derde treffer van het duel maakt. Djeno jankt een corner snoeihard in het doel en brengt de stand weer gelijk.

Het blijft gruwelijk spannend tot het einde van de verlenging. RWB komt er nog een keer uit, maar Milo duikt op de bal en houdt de stand gelijk. Een zenuwslopende penaltyreeks volgt en RWB trekt uiteindelijk aan het langste eind.

DESK is uitgeschakeld na het nemen van strafschoppen, maar toonde vandaag een uitstekende pot tegen het sterke RWB uit Waalwijk. Jullie hebben keihard geknokt boys en een geweldig spannende wedstrijd voor het publiek afgegeven.

Goed gespeeld boys!

* winst na strafschoppen