DESK dendert door in de Hoofdklasse

Wilhelmina JO8-1
26-10-2019
vervallen

Eindelijk weer voetballen na de herfstvakantie voor de mannen van trainers Mike van Iersel en Robbert Blok. Om 09:00u werd er gefloten voor de aftrap tussen DESK en Wilhelmina. DESK begint slap en niet geconcentreerd. Een hoge bal van de keeper uit Den Bosch stuitert over Dio heen waarna de tegenstander de bal uit de lucht plukt en over doelman Djeno van Iersel tegen de touwen jaagt.

DESK gelijk op achterstand en gewaarschuwd, zou je denken. 10 seconden later voorkomt Dio dat een schot in de korte binnen geschoten wordt. De tegenstander uit Den Bosch zit er fel op en zet DESK flink onder druk. Na 8 minuten voetballen trekt Cliff de stand gelijk. Een uitbal wordt door Cliff in gedribbeld en hard in de korte hoek binnen geschoten. Even een time-out en weer door.

Direct na de time-out wordt een foutje van de keeper die de bal niet vastgeklemd krijgt afgestraft door Wilhelmina. Een intikkertje voor de tegenstander brengt de stand op 1-2 in het voordeel van Wilhelmina. DESK zal de schouders er onder moeten zetten om de wedstrijd te kantelen. De verdediging van DESK met Dio, Luke en Cliff begint weer te draaien. Cliff probeert op te bouwen en gaat aan de dribbel. Gelijk wordt Cliff door vier Bosschenaren op de huid gezeten en weet de bal toch af te geven op Raf.

Raf de Vreeze neemt de bal aan en schuift deze in de hoek buiten bereik van de keeper uit Den Bosch. Enkele minuten later krijgt DESK een corner te nemen. Cliff Sikkers achter de bal ziet Julian bij de tweede paal vrij staan en bedient deze perfect. Julian kan de bal eenvoudig tegen de touwen janken en zet DESK voor het eerst deze wedstrijd op voorsprong.

Met een 3-2 ruststand volgt de korte onderbreking. Na rust is het Djeno van Iersel, gewisseld onder de lat met Julian, die DESK op 4-2 schiet. Wilhelmina blijft voetballen en krijgt na slap verdedigen van DESK de mogelijkheid om de derde tegentreffer binnen te tikken.

De fase na de 4-3 is voor DESK. Er wordt weer goed opgebouwd en afgejaagd en de ploeg krijgt weer kansen. Luuk en Maurits bikkelen en storen veelvuldig. Luuk dribbelt in, speelt de bal in op Raf die hem vervolgens goed breed legt op Djeno die DESK op een 5-3 voorsprong zet.

Na de time-out wordt de doelman van DESK, Julian van Heumen, afgeleid door een gesprek tussen vader Leon en meesterstuccer Elger v/d Wouw. De keeper van DESK let niet op het spel en Wilhelmina profiteert hiervan en schiet ongehinderd de bal in het doel. De aansluitingstreffer is een feit. De spanning is weer even terug in de wedstrijd maar DESK schakelt een tandje bij en begint in de laatste 10 minuten eindelijk met voetballen. Siem Blok speelt de bal in op Djeno die oog in oog komt te staan met de keeper van Wilhelmina. De keeper keert de inzet van Djeno en Siem tikt de rebound naast het doel.

Dio vervolgens met een diepe bal op Siem die DESK verder op voorsprong zet met een schuiver in de verre hoek. Even later is het Djeno die een loepzuivere hattrick op het scorebord zet en de 7-4 binnen kegelt. DESK speelt de slotfase rustig uit en wint ook deze competitiewedstrijd.

Volgende week zaterdag staat het uitduel met FC Engelen op het wedstrijdaffiche. Lukt het DESK de volle drie punten mee terug te nemen en de koppositie in de Hoofdklasse vast te houden? We gaan het zien volgende speelronde.

Verslag: Dieter Cleijn