DESK delft onderspit in Engelen

FC Engelen JO8-1
02-11-2019
vervallen

Op een druilerige zaterdagochtend verzamelde de ploeg van trainers Van Iersel en Blok om af te reizen naar Engelen voor de uitwedstrijd tegen de plaatselijke FC. Bij aankomst stond er een straf windje en regende het op de voetbalvelden.

De warming-up is gedaan en beide ploegen hebben handjes geschud voor de aftrap. FC Engelen begint fel en zet DESK direct onder druk. DESK is zichtbaar niet wakker en scherp en krijgt in de beginfase gelijk de deksel op de neus. Een hoge uittrap van de sluitpost uit Engelen stuitert over Maurits heen en zorgt er voor dat de spits de stuiterbal op de pantoffel kan nemen en hoog in het DESK-doel kan vlammen.

DESK direct op een 1-0 achterstand. De tegenstander uit Engelen is duidelijk scherper dan DESK. Luke wordt aangespeeld en direct op de huid gezeten door de tegenstander. De tegenstander is feller, kan overnemen en binnen schieten. Raf de Vreeze, de eerste helft op doel, al voor de time-out twee keer gepasseerd. De spelers van DESK zien een bal door Siem Blok in gedribbeld worden, welke dwars door het midden ingespeeld wordt en overgenomen kan worden door de spits van Engelen. Deze krijgt de derde tegentreffer voor DESK op zijn naam.

Aanvallers Djeno en Julian hebben nog geen kans gehad. Het is niet de JO8-1 die we de laatste weken gewend zijn in de competitie. De ploeg is niet bij de les. De eerste kans voor DESK is laat in de eerste helft. Julian vertrekt via de linkerkant en weet de bal gevaarlijk laag voor het doel van Engelen voor te geven op Djeno. Djeno die normaal een halve kans nodig heeft, weet zijn voet er tegenaan te drukken maar de doelpoging van Van Iersel schuift naast.

Opnieuw Engelen in de aanval. Een corner voor Engelen blijft hangen in het doelgebied van Raf. DESK krijgt de bal niet weggewerkt en dus is het Engelen die van dichtbij raak schiet. Met een 4-0 achterstand gaat DESK de rust in.

De spelers worden wakker geschud door de trainers en dat werpt even zijn vruchten af. Dio Cleijn ruimt achter in op, speelt de bal in op Maurits die er een corner uit haalt. Djeno neemt de corner en draait deze er bij de eerste paal direct in. 4-1. Even later krijgt Julian een kans op de tweede treffer, maar zijn poging gaat in het zijnet.

Engelen weer in de aanval gooit er een counter uit. De uitbraak over links wordt hard in het zijnet van doelman Cliff Sikkers gevlamd. In de laatste tien minuten krijgt DESK weer in bal om in te dribbelen. Djeno neemt de bal en jankt deze hoog en hard in het doel van Engelen. DESK zet even druk en speelt deze fase scherper. Een corner van Julian gaat laag voor. Siem Blok controleert de bal en legt deze terug op Raf de Vreeze die hard richting het doel uithaalt. Raf ziet zijn poging op de paal spatten en de aansluitingstreffer voor DESK gaat niet door. Een minuut later krijgt Siem Blok de kans om deze te maken, maar zijn doelpoging gaat naast.

De scheidsrechter geeft een scheidsrechterbal die gewonnen wordt door Engelen en door de benen van doelman Cliff in het doel geschoten wordt. 5-2 Engelen geeft DESK een kadootje. Maurits dribbelt in en speelt de bal op Djeno die vervolgens de bal totaal verkeerd raakt. Toch passeert het schot van Djeno de doelman en gaat deze frommel goal in de boeken. 5-3

In de slotfase gaat DESK weer in het tempo en met de scherpte van de eerste helft verder en laat Engelen uiteindelijk de 6-3 binnen vlammen. Een wedstrijd die we snel moeten vergeten. Penalties genomen na de wedstrijd en weer door naar de volgende wedstrijd. De kraker tegen mede koploper VOAB dat tot deze zaterdag ook alles nog gewonnen heeft.

De tegenstander uit Goirle had vandaag ook een off-day en verloor ook. Dubbele reden dus om volgende speelronde weer als vanouds te vlammen tegen VOAB!

Verslag: Dieter Cleijn