DESK houdt aansluiting met de top door te winnen van Drechtstreek

DESK ZA2
Drechtstreek 2
02-11-2019

Scheidsrechter:   A.H. (Addy) IJzerman

Op een herfstachtige middag zal er vandaag afgetrapt gaan worden voor de competitie wedstrijd van DESK Zaterdag 2 tegen Drechtstreek 2. We kregen vooraf al te horen dat enkele DESK velden waren afgekeurd, behalve het kunstgras en grasmat D, want die vielen nog in proporties bij vv DESK. Een ding was zeker de bal ging gewoon rollen, daar waren interim Trainers Oomen en Mertens zeer blij mee want zij willen vandaag de stijgende lijn doortrekken en echt mee gaan doen voor de koppositie. Het team van Zaterdag 2 won afgelopen weekend verrassend met 0-3 van LRC Leerdam 2 en sloot daarmee weer aan. Het treft vandaag een tegenstander dat in een dal zit en daar graag uit wil komen. Drechtstreek is de naam, een welbekende naam in het zaterdag voetbal met een mooie geschiedenis komt naar sportpark Eikendijk toe. Helaas kennen de mannen uit de plaats Papendrecht een hele slechte seizoenstart er werden tot nu maar 3 puntjes behaald uit alle wedstrijden die er waren gespeeld, het zal een aardige clash worden. Het team van Drechtstreek heeft de punten hard nodig om van de ene laatste plaats af te komen, en DESK dat in de flow zit wil absoluut de 3 punten in Kaatsheuvel houden en zal daarvoor het spel moeten gaan bepalen. Wij hebben er zin in tot straks!

Opstelling:
Dijst, Peters, Haans, N. de Bruijn, Ali, Trommelen, Domenie, Heuer©, van Noije, de Man, T. de Bruijn

Wissels:
Hamers, M. Wolffs, Mertens, Smit

Laatste woorden vallen in de kleedkamer van DESK Zaterdag 2 vandaag op het kunstgras voor de verandering, daar moet het gaan gebeuren.

14:45:

Menig bladeren liggen op de hoekpunten van het veld, maar de scheids keurt het goed en we zijn begonnen. Met Drechtstreek dat in de beginfase domineert en zich tactischer opstelt ten opzichte van DESK. Zo krijgt het aan het begin van de wedstrijd enkele standaard situaties in de vorm van een hoekschop of vrijetrap. Al is het daaruit totaal niet gevaarlijk, neemt wel de frustratie toe aan de zijkant van de thuisploeg, adje interim Mertens schreeuwt de longen uit zijn lijf tegen de mannen van Zaterdag 2. Mede daardoor begint DESK dan eindelijk meer te voetballen en kansen te creëren, dan blijft de grote vraag wie opent de score in dit duel. En dat zullen de mannen van DESK gaan worden!!! Een afgemeten vrijetrap van Domenie op het hoofd van Heuer levert gelijk de 1-0 op voor de thuisploeg. Een kans, een goal: dat is een lekker gevoel. Maar ook Drechtstreek laat niet veel later van zich horen met een behoorlijke kans zodanig dat keeper Dijst uit moet komen, mede daardoor mist de spits het netje en scoort niet. Twee minuten later is het T. de Bruin met een behoorlijke kans, hij verschaft zich in de 16 van Drechtstreek alleen mist hij de verre hoek en verdubbelt de score niet. DESK begint wat meer te verslappen en geeft Drechtstreek de kans om een opbouw te realiseren en veel beter in het spel te laten komen. Je merkt dat er een aardig tempo in begint te zitten het spel gaat over een weer. DESK krijgt in de laaste fase voor rust weer een vrijetrap op dezelfde plek als de 1-0 viel… Domenie weer achter de bal.. hij kijkt en legt hem weer op het hoofd van Heuer, maar ditmaal strekt de keeper zich en redt de bal uit de hoek…. Knappe redding mag je wel zeggen. 5 minuten voor rust wordt er dan alsnog gescoord… maar niet voor onze mannen van DESK, Drechtstreek steekt de bal dwars door de defensie van desk en zet de spits 1 op 1 met Dijst, op zijn beurt straft hij dit genadeloos af 1-1. Wat een verwijten naar elkaar en dat is te merken want nog geen minuut later passeert een speler van Drechtstreek wel 5 dessers… alleen Dijst wordt hem te machtig en straft dit niet af. Gelukkig gaan we naar de thee en zullen we het nodige moeten bespreken!

Rust.

De mannen van DESK worden nog eens op scherp gezet door de trainers, we gaven het bijna weg net voor rust. Dit kan gewoon niet en dat zal in de tweede helft een stuk beter moeten.

Tweede helft:

De mannen van DESK hebben goed geluisterd in de kleedkamer en zijn voortvarend uit de startblokken gekomen, zo zetten ze de mannen van Drechtstreek 2 vast en voetballen ze zich daaronder uit. Zo komt het ook op een verdiende voorsprong. Al snel wordt van Noije in de ruimte aangespeeld door M. Wolffs en gaat op de keeper af.. hij haalt uit onderkant lat… de supporters juichte al, maar daar komt de rappe Domenie aan rennen en tikt de rebound binnen: 2-1!! Dat is even lekker beginnen zeggen we maar. Je merkt dat we dit vast willen houden en door willen pakken, zo krijgt ook Trommelen een kans vanaf een meter of 25, haalt hij uit op de goal van de tegenstander.. helaas schampt de bal de paal. De mannen van Drechtstreek gaan alles uit de kast halen om nog een punt uit het vuur te slepen… en die kans verzilveren ze ook 2-2 en dat met nog enkele minuten op de klok, maar dan gebeurt het. Vlagger John staat kaars recht met zijn vlag omhoog de scheids gaat erheen, ze praten en beslissen dat de goal wordt afgekeurd en dat het 2-1 voor DESK blijft, een discutabel moment in deze wedstrijd. De wedtrijd loopt op zijn einde, zo krijgt ook invaller M. Wolffs een leuke kans alleen de kruising staat een mooie goal in de weg. De scheids kijkt en fluit voor het einde. DESK wint wel, maar vraag niet hoe..

Verslag: Nick Mertens