Meiden van DESK walsen over Tilburg

Rijen MO13-1
09-11-2019
vervallen

We schrijven zaterdagochtend 11:30u op het hoofdveld van FC Tilburg, als de meiden van DESK de warming-up hebben gedaan en klaar staan voor de aftrap tegen FC Tilburg. Verslaggever "Jantje" was als een speer vanaf de Eikendijk naar Sportpark Spoordijk gereden en moest bij het Trappistenklooster parkeren, omdat de meegereisde bussen uit Kaatsheuvel alle parkeerplaatsen langs het Wilhelminakanaal ingenomen hadden.

De familie Sins/Van Loon had hun 2 liter Golf GTI TCR met 290 paardenkrachten omgebouwd tot spelersbus. Op de achterbank hadden zich vier paar billen gepositioneerd en werden drie speelsters inclusief aanhang naar Tilburg vervoerd. Het oude record stond op drie, wat sneuvelde afgelopen zaterdag. De blessure van Lisa Sins is helaas nog niet genezen. In de warming-up blijft de kleine krullenbol van Sins last houden van haar blessure en kan ze helaas niet mee spelen. Beterschap en herstelze Lieske.

De aftrap is genomen en DESK laat de tegenstander in Tilburg flink zweten. Binnen tien minuten staat er al een 2-0 voorsprong voor DESK op het scorebord met treffers van Lynn Klijs en Merel van Gerwen. Binnen het kwartier zet Bente van Loon de score op 0-3 in het voordeel van de Geel-Blauwen uit Kaatsheuvel. De combinaties en een-tweetjes vliegen over het hoofdveld van FC Tilburg.

Na 23 minuten voetballen is het Pleun Pepping die de vierde treffer voor DESK noteert. Nog geen twee minuten later is het Flo Hakkert die ook haar doelpunt mee pikt en het vijfde DESK-doelpunt in de boeken schiet. DESK walst over FC Tilburg en zet de tegenstander vast op eigen helft. Als er in het eerste helft al twintig een-tweetjes in het doelgebied van FC Tilburg zijn gemaakt, breekt FC Tilburg er over de rechter flank uit.

De aanvalster van de plaatselijke FC stoomt door richting het doel van Kenza. Kenza komt uit haar doel richting de aanvalster, die een geweldige treffer op haar naam schrijft. Een schitterende lobbal verdwijnt hoog over Kenza in het DESK-doel. Met een 5-1 voorsprong gaan beide meidenteams aan de thee.

In de tweede helft gaat DESK door met het vast zetten van FC Tilburg. Een geweldige kans voor Nova Kuijsten die een schot lost op het doel van FC Tilburg. De keepster redt de inzet van Nova knap. Even later is het wel raak. Het is Bente van Loon die een heerlijke assist geeft op Nova die het zesde doelpunt van DESK op het scorebord zet.

Even later krijgt DESK een corner aan de rechterkant van het veld. Lynn Klijs achter de bal draait deze richting de tweede paal. Het is de kleine V/d Pfff die de tweede bal wint en het leer hard in het dak van het doel jankt. Met een 7-1 voorsprong is Kenza Netten van positie gewisseld. Floortje de Jong, Lauren Verbaas, Suus v/d Pennen en Flo Cleijn hebben nu geen sluitpost meer achter hen staan, want Kenza is naar het middenveld verhuisd.

Op het middenveld worden Maartje de Jong, Lynn Klijs, Nerena en Yara versterkt met de opvallend groene outfit van Kenza. Om haar zelf warm te houden sjeest Kenza mee naar voren en naar achteren als FC Tilburg in de aanval trekt. In het laatste kwartier van de wedstrijd krijgt Flo Hakkert opnieuw een treffer op haar naam. Een heerlijk balletje van Lynn Klijs, buitenkantje links, laat Pleun Pepping op de flank vertrekken richting het doelgebied van FC Tilburg. Pleun ziet Flo Hakkert vertrekken in het centrum van de aanval en speelt haar perfect in. Flo Hakkert haalt verwoestend uit en brengt DESK op een 8-1 voorsprong.

Niet veel later is het Pleun Pepping die diep gestuurd wordt, de keepster voorbij speelt en de bal diagonaal tegen de touwen knalt. In de slotfase van de wedstrijd is het Pleun Pepping die de eindstand noteert en de dubbele cijfers op het wedstrijdformulier zet. DESK wint overtuigend van FC Tilburg met 10-1 en maakt zich alvast op voor het weerzien met koploper WSC.

Volgende speelronde volgt nog eerst het taaie Trinitas uit Oisterwijk. Met een doelsaldo van +51 en drie punten voorsprong speelt koploper WSC volgende speelronde thuis in Waalwijk tegen FC Tilburg. De wedstrijd daarna is waarschijnlijk de alles beslissende pot voor de meiden van DESK om mede koploper te worden naast WSC. Wij wensen de speelsters en de staf van DESK MO13-1 heel veel succes met het verdere verloop van deze spannende ontknoping in de Eerste Klasse.

Lukt het DESK eerst Trinitas over de knie te krijgen en daarna het onderlinge resultaat met WSC te verbeteren? We gaan het de komende twee speelronden mee maken! De meiden van DESK zijn daarnaast ook nog steeds op zoek naar extra versterkingen. Op donderdagavond van 18:15u - 19:45u kunnen er nog steeds enthousiaste meiden proeftrainen samen met vriendinnen en ervaren hoe leuk het is om in een meidenteam bij DESK te voetballen. Wil jij ook een keer meetrainen met de meiden van DESK, meld je dan aan door een mailtje te sturen naar woutersusanne@me.com en we zien je graag een keertje meetrainen op donderdag.

Verslag: Dieter Cleijn