Klasse gestreden meiden!

WSC MO13-1
23-11-2019

Scheidsrechter:   S. (Sam) Haarbosch
Het was vandaag voor de meiden van DESK MO13 dé kraker van het seizoen: El Classico tegen de koploper WSC. De uitwedstrijd in Waalwijk werd helaas verloren met 3-1, maar dat deerde DESK niets. De tegenstander had namelijk enkele speelsters uit de MO15 opgesteld tegen DESK. Vandaar dat deze wedstrijd voor het kampioenschap zo leefde aan de Eikendijk.

De ploeg van trainers Susanne Landzaat en Jelle Hakkert waren gefocust en gebrand op een overwinning tegen de huidige koploper. Kenza Netten in het doel met daarvoor Lauren Verbaas, Suus v/d Pennen, Maartje de Jong, Flo Cleijn. Op het middenveld Lynn Klijs, Merel van Gerwen, Bente van Loon, Floortje de Jong en Lisa Sins. In de aanval Pleun Pepping, Flo Hakkert, Yara en Nova Kuijsten. Nerena en Laury waren helaas geblesseerd voor deze kraker.

DESK begint goed en weet WSC buiten de zestien meter te houden. De ploeg combineert en zet goed druk. De zijkanten worden goed gezocht en gevonden en DESK speelt een prima eerste helft. Echt grote kansen zijn er in de eerste helft nog niet te noteren. Met een goed spelend DESK zoeken de meiden de kleedkamers op.

Na rust vindt er een opvallende wissel plaats aan de kant van WSC. Een speelster uit de JO13-1 die die ochtend al een wedstrijd in de benen had in de Hoofdklasse wordt als extra versterking op het middenveld in het veld gebracht. De meiden van DESK, licht geïmponeerd, weten dat de speelster een potentiële Oranje kandidaat is, want ze voetbalt ook al bij de KNVB in de MO14.

DESK gaat op eigen kracht en met eigen speelsters verder in de tweede helft. De meiden van DESK blijven knokken. Vijf minuten in de tweede helft een aanval over rechts van WSC. Een hoge voorzet vanaf de rechterkant wordt bij de tweede paal binnen getikt en de tegenstander van vandaag komt tegen de verhouding in op voorsprong.

DESK in de achtervolging op de gelijkmaker heeft het op het middenveld lastiger dan in de eerste helft. Hoe zou dat toch komen? Het is aan Kenza te danken dat WSC niet een tweede treffer kan maken met een heerlijke redding. De duels worden scherper en DESK blijft er in geloven. Merel van Gerwen blijft gaan op het middenveld, evenals Lynn Klijs. Ook Flo Cleijn, Lisa Sins, Maartje de Jong, Bente van Loon en Suus v/d Pennen schuwen de duels niet en vlammen er goed onder.

De meiden van DESK vechten op karakter, wilskracht en als één team. Een vrije trap voor DESK op een heerlijke plaats. Op een afstand van 20 meter legt Suus v/d Pennen de bal neer om de keepster uit Waalwijk aan het werk te zetten. Suus neemt haar aanloop en poeiert de bal richting de linker hoek van het doel. Het schot wordt nog van richting veranderd en gaat corner.

De hoekschop van DESK wordt weggewerkt door de Waalwijkse defensie. DESK blijft er in geloven en blijft knokken met haar eigen speelsters. De slotfase is aangebroken en DESK heeft minder grip op de wedstrijd dan in de eerste helft.

Het is de ploeg van trainers Landzaat en Hakkert te prijzen dat het deze wedstrijd heeft gevochten en bleef knokken.

De meiden van DESK zijn de morele winnaars van deze competitie ondanks hun tweede plaats achter het elitekorps uit Waalwijk. Uitstekend blijven knokken meiden en op eigen kracht met eigen speelsters en als één hecht team hebben jullie deze najaarscompetitie bijna gewonnen!

Trots op de ontwikkeling, strijdkracht en het doorzettingsvermogen van deze échte hechte meidengroep.
Door Eendracht Sterk Kaatsheuvel!

Verslag: Dieter Cleijn