DESK snakt naar eerste overwinning

FC Tilburg 1
DESK 1
24-11-2019

Scheidsrechter:   T (Ton) Brouwers
Er stond vandaag een belangrijke wedstrijd voor de ploeg van Tom Heijkoop op het programma. DESK snakt naar de eerste overwinning van dit seizoen en ging daarvoor op bezoek bij FC Tilburg. Nadat het Tweede van DESK al drie punten wist te pakken op de Eikendijk tegen Groen-Wit, was het nu de beurt aan het Eerste van DESK.

De aftrap is genomen en FC Tilburg krijgt in de tweede minuut een vrije trap op een gevaarlijke plek. De bal krult om de muur heen en verdwijnt in de handen van doelman Steve Couwenberg. Een minuutje later een geweldige kans voor DESK als de bal in de zestien bij FC Tilburg blijft hangen. De bal valt voor de voeten van Koen van Baardwijk die zijn poging gekeerd ziet worden door de goalie uit Tilburg.

Even later is het Steve Couwenberg met een redding die de openingstreffer van de wedstrijd voorkomt. Een scherpe aanval van FC Tilburg over de linker flank wordt hard in het doelgebied getrokken en weg gebokst door Steve. DESK ruimt op en speelt Steven Krikken in de rechter punt van de aanval. Krikken krijgt gelijk twee verdedigers van de plaatselijke FC op zich af en ziet de keeper iets te ver voor zijn doel staan.

Steven chipt de bal over de goalie van FC Tilburg en ziet zijn doelpoging op de bovenkant van de lat achter het doel verdwijnen. In de 20e minuut komt DESK op voorsprong. Als DESK in de aanval is en FC Tilburg de bal probeert weg te werken, krijgt Koen van Baardwijk de tweede bal in zijn voeten geschoven. Van Baardwijk ziet de doelman op het verkeerde been staan en knalt de bal droog tegendraads via de keeper in het Tilburgse doel.

Enkele minuten later een vrije trap voor DESK die ingedraaid wordt door Koen van Baardwijk. De luchtmacht van DESK is mee naar voren gekomen en het is Jur Molenschot die boven de Tilburgse defensie uit steekt en de bal richting de verre hoek kopt. De poging van Jur gaat net naast.

Na een half uurtje spelen op het hoofdveld van FC Tilburg krijgt DESK bijna een kadootje. Een inschattingsfout in de defensie van FC Tilburg zorgt dat Steven Krikken de bal op doel kan schieten. De inzet van Krikken wordt aangeraakt en gaat voor langs het doel, waarna deze opgeruimd wordt. Na 45 minuten voetballen gaan beide ploegen op zoek naar de kleedkamer.

DESK ziet FC Tilburg feller uit de kleedkamer komen direct na rust. De tegenstander van DESK gaat op zoek naar de gelijkmaker. Koen van Baardwijk jaagt goed door en verovert de bal. Van Baardwijk krult vervolgens het leer net naast de linker kruising van FC Tilburg. In de slotfase een uitstekende actie van Mounir Mamaar. Mounir op rechts controleert de bal met zijn hoofd en kan er vandoor. Mamaar aangekomen op de achterlijn van het doelgebied, houdt het overzicht en geeft de bal terug op de inkomende Jur Molenschot die de bal vervolgens hard op doel jaagt. Het schot van Jur wordt gekraakt. Deze aanval had zeker een doelpunt verdiend.

Met nog enkele minuten op de klok voor het verstrijken van de reguliere speeltijd is het FC Tilburg dat er op rechts doorheen komt. De bal wordt hard laag voorgetrokken en gaat voor iedereen langs in het doelgebied behalve een aanvaller van FC Tilburg die bij de tweede paal de bal kan binnen tikken. Een zware domper voor DESK dat hier de eerste overwinning van het seizoen leek te gaan pakken.

De ingekomen jarige Sven Stokkermans is voor DESK dichtbij het tweede doelpunt voor DESK. Sven krijgt de bal aan de linkerkant ingespeeld en trekt de zestien meter binnen. Stokkermans haalt snoeihard uit en de bal verdwijnt in het zijnet. Als de scheidsrechter na 94 minuten voor het einde van de wedstrijd blaast overheerst de teleurstelling bij DESK.

De ploeg was dichtbij de overwinning, maar krijgt in de slotfase een zure tegentreffer te verwerken waardoor het niet voorbij FC Tilburg op de ranglijst gaat. Volgende week staat er weer een thuiswedstrijd op het wedstrijdprogramma. Dan komen de Goolse Ballenvrutters van VOAB op bezoek naar de Eikendijk. Hopelijk weet DESK de volle drie punten thuis op de Eikendijk te pakken.

Verslag: Dieter Cleijn