Strijdend DESK ZAT2 ten onder in de topper tegen SCO/TOFS

SCO 2
30-11-2019

Scheidsrechter:   P.J.L (Peter) Vroomen

Het is weer matchday op den Eikendijk, dat betekent maar 1 ding” punten pakken op eigen terrein. Na een goed gevoel van afgelopen weekend waarbij met 1-3 gewonnen werd bij Streefkerk, staan onze mannen op een riante positie om vandaag te gaan stunten tegen een team dat boven ze staan. SCO/TOFS 2 uit Oosterhout oftewel de nummer 2 uit de competitie moet vandaag verslagen worden om bij de nummer 1 in de buurt te blijven. Het team uit Oosterhout, een niet geheel onbekende voor de mannen uit Kaatsheuvel, want beide elftallen troffen elkaar een klein jaartje geleden voor de beker en toen trok DESK aan het langste eind! Laten we hopen dat we dat vandaag kunnen evenaren en over het team uit Oosterhout kunnen gaan op de ranglijst. We hebben er zin in!

Opstelling:
Dijst, Peters, N. de Bruijn, Haans, Ali, Heuer©, Domenie, T. de Bruijn, Hamers, M. Wolffs, R. van Hulten

Wissels:
Mertens, Oomen, van Noije

De mannen van DESK komen voor de laatste instructies de kleedkamer binnen, vandaag telt maar 1 ding en dat zijn de punten. Op eigen veld moet vandaag SCO/TOFS verslagen worden, hoe dan ook! Strijd, passie en trots zet hem op boys!!

Beide elftallen staan klaar voor de eerste helft, de scheids kijkt op zijn klok en fluit voor de eerste helft. DESK dat in de beginfase net als SCO aftast en het balletje langzaam van de ene naar de andere kant verschaft. Je merkt dat beide teams wachten op dat ene moment om toe te slaan voor de goal. Na een kleine 10 minuutjes is het dan ook DESK dat de eerste 100% kans krijgt via T. de Bruin. Hij krijgt de bal na wat tikkie takka voetbal voor de voeten en beseft dat hij oog in oog staat met de keeper, alle hoeken voor het uitkiezen alleen hij plaatst hem in het midden en de keeper pakt hem, DESK geeft een eerste signaal af aan SCO. Ook al komt het rommelig over waar beide teams mee bezig zijn, DESK wil wel echt door pakken. Zo ook rond de 15de minuut waarbij DESK uitbreekt richting de goal en de snelle R. van Hulten ruimte trekt voor de lopende Hamers, die op rand 16 maar eens uithaalt maar ook ditmaal Pakt de keeper de keeper de bal van DESK. Doordrukken wordt er vanaf de kant gezegd, dit is echt makkelijker gezegd dan gedaan tegen een team dat jaren selectie ervaring heeft. Na 25 minuten is er weer een kans en ditmaal voor DESK aanvoerder Heuer. Hij krijgt de bal op de flanken, hij kijkt en schiet hem voor de goal waar T. de Bruijn staat, die kopt hem net over de lat… hoe is het mogelijk, hij wil er maar niet in…. DESK laat toch merken dat ze echt de punten hier willen houden en strijdend de wedstrijd naar zich toe willen trekken. Maar dan voel je de bui al hangen, schiet je hem er zelf niet in jaaaa…… dan valt die misschien wel aan de andere kant. Met nog een kwartier voor rust 0-1 voor SCO. Een onverwachte tegengoal die nergens voor nodig is, na een afgemeten voorzet in de 16 van DESK kopt de buitenspeler hem knap achter keeper Dijst. En nu moeten we aan de bak en dat doen ze. Niet veel later slingert DESK de bal weer in de pot T. de Bruijn knikt hem door en R. van Hulten neemt hem op de pantoffel…. Helaas, de keeper lijkt onverslaanbaar. We zijn aangekomen in de laatste paar minuten van deze eerste helft en weer is het T. de Bruijn die een goal kan maken, weer een voorzet vanaf de flank met een keeper die onverwachts mis timet en de Bruijn die net mis kopt. Helaas gaan we richting de thee met een 0-1 achterstand. We zullen de tweede helft aan de bak moeten om dit recht te zetten.

In de rust wordt DESK gewezen op het goede spel van de eerste helft, het veld is niet best maar we creëren veel kansen alleen weten we onszelf niet te belonen, we staan wel met 0-1 achter maar deze pot kunnen we nog omzetten.

Beide elftallen komen weer naar buiten en gaan starten voor de laatste 45 minuten, je merkt dat de mannen uit Oosterhout anders uit de kleedkamer zijn gekomen, er zijn enkele wissels doorgevoerd en ze zijn gaan wat compacter staan. DESK laat het balletje gaan en probeert zo snel mogelijk voor de goal van SCO te komen, maar voordat dat gebeurt is er een discutabel moment op de Eikendijk, een te zachte terug speel bal van DESK op keeper Dijst… de spits onderschept en maakt 0-2… maar plots steekt de grensrechter van DESK de vlag omhoog, de scheids komt praten en keurt de goal af, heel opmerkelijk maar goed voor DESK. Nu staan alle koppies weer op scherp van beide elftallen, SCO heeft in de tweede helft een andere tactiek dan in de eerste helft en DESK speelt zich daar heel moeilijk onderuit, ze komen tot de 16 en verder niet. De wedstrijd tikt maar door en door en ook SCO krijgt via een paar goede counters en leuke momenten grote kansen, maar onze vlagger staat weer op zijn post en zorgt dat het nog steeds bij 0-1 blijft. Het wordt donkerder en kouder en ook de inbreng van de wissels van DESK vallen niet mee. Mertens en Oomen, die noodgedwongen moeten invallen, kunnen ook geen potten breken in deze clash. De wedstrijd loopt op zijn einde en het lijkt erop dat de mannen van SCO de punten mee gaan nemen naar Oosterhout. En zoals het er staat blijft het ook: in de tweede helft was het plan van SCO beter en DESK heeft het de eerste helft niet willen afmaken. SCO gefeliciteerd met de overwinning!

Verslag: Nick Mertens