DESK morele winnaar

VV Trinitas Oisterwijk JO9-1
30-11-2019
vervallen

Ook de boys van trainer Michel van Ingen en Coach Junior Elois stonden zaterdagochtend om 10:00u met een temperatuur rond het vriespunt op de Eikendijk klaar voor een treffen met Trinitas Oisterwijk. De opstelling van vandaag: in het doel Floris Verschuuren, in de defensie Mats Alewijn en Ole Hakkert. Op het middenveld Javayri Maasland en Ole Hamers en in de aanval Mees van Ingen en Xemsidin Xiaili.

De bal rolt en de wedstrijd is begonnen. DESK begint slap aan de wedstrijd en krijgt twee tegentreffers te verwerken in de beginfase van de wedstrijd. In de time-out worden de kopjes wakker geschud en wordt de ploeg opgepept voor het tweede gedeelte van de eerste helft.

Mats Alewijn zijn duracel batterij was nog niet leeg gespeeld en bleef knokken en de duels met zijn directe tegenstander aangaan. DESK probeert de ploeg uit Oisterwijk vast te zetten en speelt iets te snel de lange bal. Toch is het Mees van Ingen met zijn neusje voor de goal die met een heerlijk afstandsschot een doelpunt voor DESK noteert.

Trinitas loopt verder uit, maar DESK geeft niet op. Het is Javayri Maasland die geweldig door blijft jagen. Met een mooie actie kan Javayri door op rechts en weet de kleine Maasland de bal tussen de keeper en een verdediger heerlijk droog in de korte hoek te tikken.

Met een 2-4 achterstand gaat DESK de rust in.

Na rust rechten de spelers van DESK hun rug. Ole Hakkert, sterk aan de bal bikkelt en verzorgt de opbouw van achteruit. Floris Verschuuren, de vaste keeper van de JO9-1 maakt een mooie ontwikkeling door en helpt zijn team met een aantal fantastische reddingen.

Na enkele minuten voetballen in de tweede helft is het Ole Hamers die de aansluitingstreffer voor DESK tegen de touwen jaagt. Met een heerlijk afstandsschot van een dikke tien meter jaagt Ole het leer achter de doelman uit Oisterwijk. DESK stroopt de mouwen op bij een temperatuur van rond het vriespunt en gaat vol voor de gelijkmaker.

Het team blijft knokken en de tegenstander uit Oisterwijk weet doelman Floris niet meer te kloppen. Xemsidin Xiaili zorgt er voor aan de rechterkant dat zijn directe tegenstander helemaal dol wordt van de snelle balbehandeling van deze watervlugge Semmie. De ploeg blijft knokken tot het einde van de wedstrijd. Mats, Ole en Floris zorgen ervoor dat in de gehele tweede helft Trinitas niet meer scoort.

In de slotfase wordt DESK beloond voor het harde werken en het blijven knokken. Het dak gaat er van af langs de zijlijn als Javayri het op zijn heupen krijgt en de zeer verdiende gelijkmaker in het doel pegelt. De vreugde spat er van af en de treffer wordt als een overwinning gevierd.

Een sterk staaltje doorzettingsvermogen en blijven knokken zorgt er voor dat DESK de morele winnaar van deze wedstrijd wordt. Met een 4-4 gelijke stand worden de handen geschud en gaan beide ploegen naar een warme kleedkamer.

Trainer en coach loven het team en zijn trots op het harde werken in de tweede helft dat er voor gezorgd heeft dat er feestje gevierd kon worden.

Top gespeeld DESK!

Verslag: Dieter Cleijn