DESK overtuigend in voorbereiding

Hilvaria JO8-1
25-01-2020
10:00

Afgelopen zaterdag stond het sterrenensemble van DESK JO8-1 op het kunstgrasveld aan de Eikendijk voor een treffen met Hilvaria uit Hilvarenbeek. Vorige week wist de ploeg van trainers Van Iersel, Blok en coach Cleijn met 12-6 te winnen van FC Tilburg. Een ijskoude en doorregende wedstrijd werd voortijdig afgefloten met een eindstand van 12-6 in het voordeel van DESK.

Vandaag stond het volgende oefenduel op het programma voor DESK. De opstelling van vandaag met in de eerste helft Siem Blok onder de lat. Dio Cleijn op linksback, Maurits de Wijs in het centrum en Raf de Vreeze op de rechtsback positie. Op het middenveld en in de aanval beginnen Julian van Heumen en Djeno van Iersel. Cliff Sikkers en Luuk Pöttgens starten als wissel om de ploeg na 6 minuten te versterken.

DESK begint goed. Raf vanaf de rechterkant komt goed mee op en weet een uitbal voor zich te winnen. Raf dribbelt handig in, speelt zijn directe tegenstander uit trekt naar de achterlijn en geeft de bal heerlijk voor. Het is Djeno van Iersel die de openingstreffer op het scoreboard zet.

Even later is het Hilvaria met een uitbraak dat de gelijkmaker achter Siem tegen de touwen werkt. DESK weer even wakker geschud zet weer aan. De ploeg combineert en speelt goed over. Opnieuw is het Raf de Vreeze die vanaf rechts achter mee op komt en de rechterflank oversteekt. Hij zit lekker in de wedstrijd en zet DESK weer op voorsprong.

Na een wissel in het centrum is Cliff Sikkers mee opgekomen en steekt het middenveld over. Cliff pegelt de bal voorbij de goalie uit Hilvarenbeek en zet DESK op een 3-1 voorsprong voor de eerste time-out. Even een moment van coachen in de time-out en weer volle bak door.

Opnieuw is het de centrale verdediger Cliff die mee opkomt. Cliff haalt uit op het Hilvarenbeekse doel en ziet zijn schot op de paal terug het veld in spatten. Julian van Heumen, altijd voorin te vinden, ziet zijn kans en prikt de 4-1 binnen.

Hilvaria komt er af en toe dreigend uit en houdt een corner over na een snelle aanval. De corner wordt in gedribbeld en hard voor het doel van Siem geschoten. Het is een Geel-Blauw been dat het schot van richting verandert en de bal achter Siem valt. De stand is 4-2 als DESK weer aanzet.

Siem Blok bouwt op, speelt de bal in op Luuk Pöttgens die direct onder druk gezet wordt door zijn tegenstander. Luuk speelt terug op Siem die het spel naar links verlegt en Dio een diepe bal op Julian laat geven. Julian kan door en pegelt de 5-2 tegen de touwen.

Hilvaria probeert DESK nog af te stoppen en verdedigt het Geel-Blauwe offensief. Julian van Heumen speelt de bal terug op linksback Dio Cleijn. Dio met zijn heerlijke linker aarzelt niet als hij de doelman iets te ver voor zijn doel ziet staan. Net over de middenlijn haalt Dio uit met links en ziet zijn schot over de goalie in de verre hoek ploffen. Een heerlijke treffer van de Cleijne linksback van DESK.

Net voor rust is het Hilvaria dat nog iets terug doet. Een snelle counter wordt binnen getikt en met een ruststand van 6-3 worden de keepers van DESK gewisseld. Siem Blok verlaat het doel en Dio Cleijn neemt plaats onder de lat.

Direct na rust brengt Hilvaria de marge weer terug naar 2 doelpunten als het een tegentreffer scoort. Daarna gaat de ploeg draaien. De posities en de directe tegenstanders worden goed bijgehouden en Julian van Heumen brengt DESK weer op een verdere voorsprong. Niet veel later is het Cliff Sikker die de 8-4 binnen poeiert.

De verdediging van DESK zet direct goed druk en sluit goed aan in de omschakeling. Het is Djeno van Iersel die een heerlijk lobje over de goalie van Hilvaria in het doel ziet ploffen. Met een 9-4 voorsprong komt Hilvaria er uit en zet het DESK onder druk. Het is de razendsnelle omschakeling van DESK die Cliff het middenveld over laat steken en de dubbele cijfers op het scoreboard zet. Even later is het opnieuw Cliff die een doelpunt voor DESK op het scoreboard zet. Het is inmiddels 11-4 als DESK een corner mag nemen.

Cliff neemt de corner en Raf de Vreeze tikt de bal achter de doelman. De eindstand van 13-4 wordt door Cliff in de boeken gezet. DESK speelde een uitstekende wedstrijd, het combineert er lustig op los en is zeer doeltreffend net als vorige week. Met 25 treffers voor DESK wordt de voorbereiding goed afgesloten.

Volgend weekend begint de competitie weer voor de Hoofdklasser van DESK. Het speelt dan uit in Drunen tegen RKDVC. Een taaie tegenstander die we nog kennen van voor de winterstop.

Verslag: Dieter Cleijn