Oud DESK MO13-1 wint van het oudere MO15-1

DESK MO15-1
25-01-2020
11:30

Voor de winterstop kende DESK MO13-1 een uitstekende reeks in de competitie waar het tweede op de ranglijst eindigde. In de winterstop werd een toernooi gespeeld voor de Districts Kampioenschappen Zuid I en Zuid II. OOk daar werd de ploeg van Susanne Landzaat en Jelle Hakkert tweede en dat resulteerde in een felbegeerd ticket voor de Nederlandse Kampioenschappen Meiden Voetbal in Limburg.

Vandaag stond er een heerlijke derby op het programma voor de meiden van DESK MO13-1. Na de winterstop is het team ingedeeld in de jongenscompetitie en dus verandert de teamnaam naar JO13-4M. De ploeg mag best meer weerstand krijgen en dus oefende het team tegen de Meiden Onder 15 van DESK.

Onder leiding van scheidsrechter Den Hartog. Om 11:30u rolt de bal op Veld D aan de Eikendijk. Beide ploegen houden elkaar in evenwicht. De MO15-1 fysiek sterker en de meiden van DESK JO13-4M technisch vaardiger. Het team van DESK JO13-4M komt voor rust op een 1-0 achterstand. Keepster Kenza Netten is geklopt en de meiden van DESK JO13-4M kunnen vol aan de bak tegen de oudere meiden van DESK.

De ploeg bouwt op, combineert en valt aan. Het is Suus v/d Pennen die de stand weer gelijk trekt voor DESK JO13-4M. Met een gelijke stand gaan beide ploegen de rust in. Na rust is het opnieuw DESK MO15-1 dat weer op voorsprong komt. Een aanval door het centrum van de verdediging wordt binnen gevlamd en DESK JO13-4M kan weer in de achtervolging.

Het fysiek sterkere MO15-1 gooit het voordeel flink in de strijd. DESK JO13-4M laat zich niet van hun stuk brengen en speelt gecontroleerd verder. Nerena op rechts in de defensie, Lisa Sins en Suus v/d Pennen in het centrum en Maartje de Jong en Flo Cleijn links in de verdediging houden de MO15-1 van het doel van Kenza. Op het middenveld zijn het Merel van Gerwen, Lauren Verbaas en Lynn Klijs die de aansluiting met de aanvalsters vinden. Nova Kuijsten, Yara, Laurie en Bente zorgen voor dreiging naar voren.

Het wordt weer gelijk als Suus v/d Pennen mee opgekomen is vanuit het centrum van de verdediging. Suus steekt over de as richting het zestienmetergebied en dribbelt dwars door de defensie van DESK MO15-1. V/d Pennen prikt de bal voorbij de goalie en brengt de stand weer gelijk.

Niet veel later is het de jonge ploeg van Susanne Landzaat en Jelle Hakkert dat voor het eerst deze wedstrijd op voorsprong komt. Het is Merel van Gerwen die met een flinke sprint de 2-3 binnen tikt.

DESK MO15-1 krijgt in de slotfase veel kansen om de stand weer gelijk te trekken. Een bal op de paal, een balletje net naast en een vlammend schot voor het doel van Kenza langs. Nadat de reguliere speeltijd er op zit fluit scheidsrechter Den Hartog voor het einde van de wedstrijd.

De jongere meiden van DESK winnen het onderonsje tegen het fysiek sterkere MO15-1.

Verslag: Dieter Cleijn