DESK zet VOAB weer op hun plek

DESK 2
VOAB 2
08-03-2020

Scheidsrechter:   P.H.G.T. (Peter) Ophey
Eerder dit seizoen ging DESK snoeihard onderuit in Goirle tegen VOAB. De ploeg van trainers Jansen en Van Wezenbeek ging met 9-1 van het veld in Goirle. Vandaag stond de return op het wedstrijdprogramma voor DESK. Revanche tegen de Goolse Ballenvrutters. Na tien minuten een ingooi voor DESK aan de linkerkant van het veld. Rens v/d Linden gooit de bal in op Rinse de Bonth. Rinse trekt naar de achterlijn en gooit de bal voor richting de penaltystip. De ingekomen Kay Kemmeren die de bal op een presenteerblaadje krijgt, jaagt de bal met een volley tegen de touwen.

DESK op een 1-0 voorsprong drukt door. David Esperito, uit de A1 van DESK, heeft een vlijmscherpe voorzet in zijn linker. De instormende Wessel Jacobs duikt de bal richting het doel met een heerlijke snoekduik. Het is de paal die een 2-0 voorsprong voor DESK voorkomt.

Niet veel later is het opnieuw Wessel Jacobs die de bal "binnen houdt" en door kan richting het Goolse doel. De poging van Jacobs wordt door de binnenkant van de paal wederom terug de wedstrijd in gehouden. Het aluminium voorkomt dat Wessel de 2-1 voorsprong op het scorebord zet. Met nog een kleine tien minuten voetballen is het VOAB dat terug komt in de wedstrijd.

Een dood spelmoment, na een overtreding op Marc Schelfhorst, wordt beoordeeld door de scheidsrechter van deze wedstrijd als vrije trap tegen. De muur van DESK neemt plaats op de zestien en de vrije trap wordt genomen. De overbevolkte zestien meter voor de neus van Hans Vlak ziet de leren knikker aan zich voorbij gaan. Hans werkt de bal half weg, waarna de bal van richting verandert en achter de DESK defensie in het doel ploft.

DESK - VOAB weer op gelijke hoogte. Op slag van rust is het goalie Hans Vlak die een aanval van de Goolse Ballenvrutters verijdelt. De sluitpost van DESK wordt gelanceerd als een diepe hoge bal in de zestien stuitert. Het is Hans die de Goolse aanval uit de lucht plukt. Met een 1-1 ruststand gaan beide ploegen aan de thee.

Na rust gaat de basis van Niels Jansen en Peter Wezenbeek door met het spel uit de eerste helft. Als we een kwartier gevoetbald hebben in de tweede helft wordt Kay Kemmeren gelanceerd. Tussen twee verdedigers van VOAB weet de kleine Kemmeren zich vrij te spelen en een volley op het Goirlese doel af te drukken. De sluitpost van VOAB staat goed opgesteld en keert de poging van Kay.

Even later is het Rinse de Bonth die een gruwelijke indraaiende bal op het voorhoofd van Noah Raaymakers legt. De invaller voor Rick Leijtens kopt de bal maar rakelings naast. Nog tien minuten voetballen en VOAB countert er smerig, maar effectief uit. Met een vier tegen twee overtal situatie is VOAB dodelijk effectief als de counter vanaf de linkerkant bij de tweede paal aan de rechterkant binnen getikt wordt.

DESK blijft voetballen en toont karakter. De rechtsback Julian Lubeek start zijn brommer en steekt de gehele rechterflank over. Een strakke voorzet van Julian valt heerlijk vrij bij de tweede paal voor de voeten van Noah Raaijmakers, die de gelijkmaker op zijn pantoffel heeft.

Het is de wilskracht en het karakter van het team van Niels Jansen en Peter van Wezenbeek dat door blijft gaan. In de laatste minuten van de wedstrijd is het Kay Kemmeren die door schakelt aan de linkerkant en de versnelling een tandje omhoog schroeft. Kay Kemmeren die zijn directe tegenstander het stront voor zijn ogen spurt, gaat er vandoor en trekt de zestien meter binnen.

De keeper van VOAB komt uit maar kan de inzet in de korte hoek van Kay Kemmeren niet keren. In de slotminuut is het DESK dat op karakter de zege over de streep trekt. Met een 3-2 overwinning weet DESK zich te revancheren na de 9-1 nederlaag in Goirle. Door de winst op de nummer vijf uit de eerste klasse weet DESK zich langzaam aan uit de onderste regionen omhoog te klimmen.

Volgende week is de uitwedstrijd een nieuwe krachtmeting in de Eerste Klasse. De ploeg van Jansen en Van Wezenbeek speelt dan in Breda tegen het Groen-Wit wat een positie hoger staat dan DESK. Een heerlijke pot om de aansluiting te vinden met de ploegen in het midden van de competitie.

Verslag: Dieter Cleijn