IJzersterk DESK geeft SSV’65 uit Goes een flink pak rammel

SSV'65 2
29-09-2018

Scheidsrechter:   Afgeschermd
De mannen van Zaterdag 3 treffen in deze tweede speelronde SSV’65 2 uit Goes. Na de onnodige 3-1 verliespartij bij VVGZ, willen we ons revancheren thuis tegen deze Zeeuwse ploeg. Die ploeg verloor afgelopen week met 5-1 van Heerjansdam 2. Beide clubs van vandaag hebben geen eerdere confrontaties met elkaar, maar gaan er alles aan doen om de eerste drie punten binnen te halen.

Opstelling:
van den Beukel,Trommelen,Haans,van de Sanden,W.van Hulten,Heuer,J.Wolffs (c),R.van Hulten,Smit,M.Wolffs,Ali

Wissels:
Jonkers,de Man,van Noije,Mertens

14:45: tijd om ons te revancheren. De spelers worden op scherp gezet in de kleedkamer met de woorde 'strijden, werken en winnen'. We hebben afgetrapt; vanaf minuut 1 zetten we SSV’65 2 vast en proberen we via standaardsituaties wat te forceren. Het spel van de thuisploeg ziet er verzorgd uit in de openingsfase, DESK krijgt de grootste kans via Ali die hem net voorlangs schuift. Het is wachten op de 1-0 en niet veel later valt die dan: alweer Ali die wordt diep gestuurd. Hij geeft een afgemeten voorzet op J.Wolffs, die hem op zijn beurt vol op de wreef binnen jaagt: 1-0! SSV'65 heeft moeite met het spel van de thuisploeg. DESK zet door en binnen 5 min is het Trommelen die mee op komt en de rebound van M.Wolffs binnenschiet in het hoekje: 2-0. Ze stonden erbij en keken ernaar... Wat een gretig DESK zien de supporters! Ze laten de tegenstander geen moment aan de bal. Het is een regen aan kansen voor DESK. Helaas weten ze de score nog niet uit tebreiden. SSV'65 probeert via countervoetbal wat te forceren, alleen staat de verdediging goed op hun post. Menig kansen voor DESK, alleen weten ze zichzelf niet verder te belonen. 2-0 rust!

Tweede helft
DESK aan de aftrap. Binnen 2 min wordt R.van Hulten dankzij een nette steekbal van J.Wolffs één-op-één gezet en hij schuift de bal keurig langs de keeper: 3-0!! De trein van DESK dendert na rust door; gelijk na de 3-0 is het weer R.van Hulten die een identieke open kans krijgt. Helaas schiet hij deze bal niet binnen. Het is eenrichtingsverkeer op den Eikendijk, met kans op kans. Ook in deze fase is DESK oppermachtig. Dat resulteert 20 min na de 3-0 in een nieuwe goal voor R.van Hulten. Met goed doorzetten verschaft hij zichzelf de ruimte in de 16 en dit keer weet hij weer het netje te vinden: 4-0. Wat spelen ze dit goed uit! Met name het positiespel is top. Binnen 5 min na de 4-0 wordt het 5-0. M.Wolffs schiet hem op goal, die in eerste instantie wordt gekeerd, gelukkig is Heuer er als de kippen bij en hij tikt de 5-0 binnen. De mannen van Zaterdag 3 blijven honger houden en doen geen stapje terug in het laatste kwartiertje. Alsof het niet erger kan, komen de mannen uit Goes met 10 man te staan; 2x geel - dus rood - voor praten. Binnen 20 sec na de rode kaart, krijgt Haans de bal op een presenteerblaadje rond de 16 meter en hij knalt hem goed achter de keeper: 6-0. 7 min voor tijd krijgt ook M.Wolffs de kans om zich in het scoorderlijstje te voegen en zoals dat bij een echte spits hoort, tikt hij 7-0 binnen. In de laatste paar seconde van de wedstrijd bepaalt M.Wolffs de uitslag op 8-0!!!

Conclusie: ijzersterk DESK za 3 geeft SSV’65 2 uit Goes een flink pak rammel. Echt een genot om naar te kijken!

Verslag: Nick Mertens

Klik hier om het album te bekijken.