Collectief DESK faalt in Terneuzen

DESK ZA3
06-10-2018

Scheidsrechter:   G.M. (Gerrit) Fieret
Na de 8-0 winst van afgelopen week, hadden we een zeer goede generale op weg naar Terneuzen, dat zelf in twee wedstrijden maar één puntje bij elkaar sprokkelde. DESK kent deze ploeg nog goed van het afgelopen seizoen; na een paar afgelasting mochten we daar door de weeks om 21:00 uur aantreden voor de inhaalwedstrijd. Toevallig had het eerste elftal een vrij avondje... Helaas konden we onze poot niet stijf houden en werd het 6-1. Tijd voor eerherstel dus.

Opstelling:
van den Beukel,Peters,van de Sanden,J.Wolffs(c),W.van Hulten,Trommelen,Jonkers,de Man,Smit,M.Wolffs,de Bruijn

Wissels:
Ali

12:00 uur. Na anderhalf uur in de auto hebben gezeten, gaan we alles op alles zetten om de punten mee naar Kaatsheuvel te nemen. DESK mist helaas weer de nodige krachten en zal met twaalf man deze klus moeten klaren. In de beginfase is DESK nog zoekende, waardoor het binnen 9 minuten al tegen een achterstand moet aankijken. Een bal wordt vanuit achter diep gespeeld op de spits van Terneuzen. De bal wordt door een knullige onderschepping van de verdediger van DESK achter zijn eigen doelman wordt gekopt: 1-0. Het verloop is slordig van beide kanten, DESK probeert wat te creëeren met schakelvoetbal vanaf de linies tot de flanken, maar nog zonder resultaat. Terneuzen staat positioneel goed, waardoor DESK nog geen antwoord heeft. De mannen worden opgepept langs de kant, dit keer met resultaat. De Bruijn krijgt een diepe bal van De Man en legt hem af op M.Wolffs die recht voor de keeper staat en niet faalt: 1-1. Onverwachts en goed uitgespeeld met een goal. Terneuzen zet aan net voor rust en krijgt een partij aardige kansen. Gelukkig pakt keeper Beukel alle keren de bal voor de lijn. We rusten met 1-1. Een kans een goal voor DESK; we zullen de tweede helft uit een ander vaatje moeten tappen om een resultaat mee te nemen.

Tweede helft.
DESK komt fris de kleedkamer uit en oogt tactischer. In de openingsfase is het aftasten van beide kanten, maar geen echte kansen. Tot een kwartier na rust als een speler van Terneuzen enkele Desssers makkelijk passeert en de 2-1 binnen schiet. De mannen van DESK vallen terug in het spel van de eerste helft, ook ditmaal keert keeper Beukel enkele kansen. Maar op een schot van de rand 16 die werd aangeraakt heeft hij geen antwoord: 3-1. Binnen 2 min wordt het ook 4-1 uit een standaardsituatie. DESK weet zich geen houding te geven in Zeeland en graaft zich in om de de schade te beperken. Een paar minuten voor tijd krijgt Terneuzen ook nog een strafschop die wordt binnengeschoten: 5-1. Een collectief DESK faalt in Terneuzen.

Verslag: Nick Mertens

Klik hier om het album te bekijken.