DESK ZA3
Rijsoord 2
13-10-2018

Scheidsrechter:   Afgeschermd
Na de off-day van het afgelopen weekend tegen Terneuzens boys, willen de mannen van DESK ZAT 3 weer punten pakken. Ditmaal tegen titelkandidaat Rijsoord 2 uit Ridderkerk. Afgelopen seizoen werd er een knappe 3-0 winstpartij geboekt tegen dit tweede elftal. Het team uit Ridderkerk kent een goede start; uit 3 wedstrijden werden 6 punten behaald, een punt minder dan koploper Heerjansdam. Voor beide clubs staat er wel degelijk wat op het spel, DESK wil koste wat het kost de punten in Kaatsheuvel houden. Dat belooft spektakel op den Eikendijk!

Opstelling:
van den Beukel,W. van Hulten,Haans,J.Wolffs(c),Ali,Heuer,Trommelen,R. van Hulten,Smit,M.Wolffs,de Bruijn

Wissels:
Peters,van Noije,van de Sanden,Mertens

14:50 uur: met een gevoelstemperatuur van 26 graden, een goeie grasmat en vrijwel complete selectie, zijn alle facetten aanwezig voor een interessante wedstrijd. Rijsoord dat met een topfitte selectie aantrad op den Eikendijk, hadden broodjes bij en vroegen vooraf al gelijk om een massagetafel. Voor DESK was het duidelijk wat hun intentie was voor deze pot. We trappen af, aan de speelstijl van de bezoekers zie je dat ze in de openingsfase met druk naar voren willen voetballen. DESK wordt in de openingsfase gelijk naar achter gedrukt en zal vanuit een gesloten organisatie gaan bouwen. Het fitte Rijsoord krijgt heel wat overtredingen van de thuisploeg om de oren, via standaar situaties kunnen ze nog niet gevaarlijk geworden. Het wordt een fase zonder echte kansen. De mannen van DESK hebben moeite met het veldspel van Rijsoord en proberen via de counter wat meer te creëren. We houden de storm van Rijsoord tegen de eerst helft en doordat ze geen goal hebben kunnen maken, pakken we enkele kleine kanssituaties mee en gaan rusten met 0-0. DESK zal de tweede helft gas moeten geven en hopen op een effectievere helft.

Tweede helft: begint met een bijzonder moment. De aanvoerder van DESK wordt gebeld ivm werk en hij moet opnemen. Vanaf dat moment staat DESK enkele minuten met een man minder, en je raadt het al: Rijsoord met een man meer schiet in die minuten de 0-1 binnen. Helaas niks aan te doen. DESK laat de kop niet hangen en in een tijdsbestek van 10 min krijgt Heuer, die door M.Wolffs diep wordt gestoken, de kans om 1-1 binnen te schuiven. Helaas schiet hij deze voorlangs. Het veldspel van de uitploeg blijft in overwicht, voor de mannen van DESK is het tegenhouden en wachten op enkele fouten van Rijsoord. Het laatste kwartier is ingegaan, DESK zet alles op alles om toch een punt aan deze wedstrijd over te houden. Ook al zijn we de gehele wedstrijd de onderliggende partij, krijgen we onze kansjes wel. Helaas wil het punt er niet inzitten. Strijdend DESK kan geen vuist maken en gaat onderuit tegen titelfavoriet Rijsoord: 0-1.

Verslag: Nick Mertens