Helaas weer geen drie punten

GDC JO19-1
27-10-2018

Scheidsrechter:   P.A.H. (Peter) vanKessel

Op zaterdag 27 oktober stond voor DESK JO19-2 de uitwedstrijd bij GDC op het programma in Eethen. Voor de wedstrijd wisten we dat dit een moeilijke pot zou worden omdat GDC mede bovenaan stond.

Binnen twee minuten keken we al tegen een achterstand aan. De verdediging kreeg de bal niet weggewerkt waardoor ik verkeerd stond opgesteld en GDC de 1-0 kon maken. Een paar minuten later werd het ook 2-0 doordat de bal van afstand boven in de hoek werd geschoten. Bij de 3-0 kwam ik uit mijn goal maar ik kreeg de bal net niet vergenoeg weg waardoor GDC een vrije kans had om de derde te maken. Wij scoorden nog wel een doelpunt. Fabio wist op aangeven van Sam de 3-1 op het score bord te zetten. We gingen de rust in met een 4-1 ruststand.

In de tweede helft kregen wij al vrij snel een penalty doordat Fabio onderuit werd gehaald. Hij benutte deze penalty zelf. Hierdoor kwam er weet wat hoop voor ons dat we terug in de wedstrijd zouden komen. Die hoop bleef niet lang want twee minuten later bracht GDC de marge weer naar drie. Maurits wist via een kopbal de 5-3 te maken maar GDC bleef sterker en maakte nog meer doelpunten wat de uitslag op 8-3 bracht.

Helaas weer geen drie punten voor DESK JO19-2. Volgende week zullen we er alles aan moeten gaan doen om drie punten in eigen huis te houden tegen Gudok.

Verslag: Sam Haarbosch