Hardwerkend DESK had meer verdiend maar krijgt het niet

DESK ZA3
Roda Boys/Bommelerwaard 2
10-11-2018

Scheidsrechter:   Afgeschermd
Onze cupfighters mochten vandaag het veld weer betreden. Geen competitie of interlandvoetbal voor ZAT3 maar bekervoetbal tegen Roda Boys/Bommelerwaard 2 uit Aalst. De tegenstander van vandaag speelt tevens reserve eerste klasse zaterdag dat uitkomt tegen DESK ZAT2. We kennen de mannen uit Aalst niet goed alleen weten we dat ze enkele jaren in de reserve Hoofdklasse gespeeld hebben. Op papier een ideale tegenstander om mee te sparren. ZAT3 wil zeker doorbekeren en dat moet ten koste gaan van Roda Boys. We gaan het zien, het is erop of eronder vanmiddag op sportpark Eikendijk.

Opstelling:
van den Beukel,van de Sanden,Peters,J.Wolffs(c),W. van Hulten,Trommelen,Heuer,R. van Hulten,Smit,de Man,Ali

Wissels:
Jonkers,Haans,M.Wolffs,van Noije,de Bruijn,Mertens

14:45: op een nat Eikendijk en met een fris tempeatuurtje beginnen we aan de wedstrijd. De intenties zijn duidelijk: na de verloren partij van vorige week staat er opnieuw een wedstrijd om ons te revancheren. DESK begint aanvallend aan de wedstrijd, laat het balletje rondgaan en wil met snel positiespel de wedstrijd gaan domineren. Op de natte grasmat gaat het spel over en weer, met de meeste creaties an de kant van DESK alleen zonder echte kansen. Zaterdag 3 laat Roda Boys amper aan de bal. Dat resulteert na 20 minuten in de 1-0 voor DESK. Verkeerd stapwerk achterin bij Roda Boys zorgt ervoor dat Heuer een op een komt met de keeper. Hij passeert hem en op zijn beurt legt hij hem breed op R. Van Hulten die voor open doel niet mist: 1-0. DESK op rozen en geen vuiltje aan de lucht. Tot een minuut of 5 na de 1-0 het 1-1 wordt. Een te korte terugspeelbal achterin bij DESK... Keeper Beukel staat voor zijn goal en de spits chipt hem eroverheen. En zo staat het weer gelijk. Het vervolg van deze fase gaat het spel over en weer, twee voetballende elftallen die met hard werken ook nog eens willen voetballen.
DESK laat zich niet gek maken door de 1-1 en blijft het koppie erbij houden en speelt met veel druk vooruit. In de 43ste min is de tweede kans voor De Man. Na een diepe bal van achteruit, een keurige aanname vanuit de lucht en uithalen.... Helaas drukt hij hem niet goed af en de keeper keert hem. Dan is Roda Boys aan zet, dat het probeert via een afstandsschot meter of 20 van de goal. De speler haalt uit... zo in de haak! 1-2 Roda Boys. We stonden erbij en keken ernaar. We gaan rusten met een onverdiende 1-2 achterstand.

Tweede helft:

Meer druk vooruit spelen voor DESK, dat was begin tweede helft de conclusie. Maar dan gaat het al snel mis een minuut na rust. Een corner van Roda Boys wordt in eerste instantie nog verwerkt achterin, maar de afvallende bal knalt de aanvoerder ongedekt in de 16 de 1-3 binnen. DESK is het even kwijt, maar geeft niet op en krijgt wat het verdient: een doelpunt maar nu voor DESK binnen 5 minuten, 2-3!! De Man krijgt de bal rand 16 aangespeeld en hij draait goed weg, haalt uit en de bal belandt strak in het hoekkie. DESK pakt de bal en wil doorpakken. Kom op boys alles geven! Je merkt dat beide elftallen wat meer beginnen te forceren, dus ook meer gaten vallen op verschillende linies. Het is afwachten wie van de twee de wedstrijd gaat beslissen, het kan alle kanten op. Gelukkig helpt de sportieve grens van Roda Boys hun een handje na een paar keer foutief vlagwerk dat DESK een op een zou zetten. Gelijkspel gaat er niet meer inzitten na weinig kansen in de eindfase. De scheids fluit af. Einde bekeravontuur.

Verslag: Nick Mertens

Klik hier om het album te bekijken.