Welverdiende winst voor de dames!

DESK VR1
Teisterbanders VR1
11-11-2018

Scheidsrechter:   S (Simone) vanManen

De wedstrijd tegen Teisterbanders staat op de planning. Het is 12:05 UUR en we gaan van start. Eerste aanval is voor DESK. Mooi uitgespeeld, maar helaas onderschept door de keepster. Laura krijgt de bal en dribbelt op en geeft de steekpass op Indy die hem netjes binnen schiet. 5 min op de klok en DESK heeft de voorsprong van 1-0.

Esther krijgt de bal en schiet van een verre afstand hard op goal, helaas net over. DESK blijft lekker voetballen en goed samenspelen. Esther speelt de verdediger van Teisterbanders goed uit en geeft hem mooi in de loop mee aan Lauri. Lauri haalt uit, maar de verdediger stapt er net tussen. Een counter op links van Teisterbanders resulteert tot de 1-1. Met deze stand gaan we de kleedkamer in.

De tweede helft gaat van start. Dames van DESK maken weer hun vertrouwde kring en krijgen nog een peptalk van de aanvoerster. In de 58e minuut schiet Esther van links strak voor, Lauri komt goed inlopen en schiet rechts onder in de hoek. Voor DESK een verlossend doelpunt.

Corner aan de kant van DESK, Lauri geeft hem voor op de 5. Indy staat helemaal vrij en scoort, 3-1! DESK blijft knokken en houdt de 3 punten in Kaatsheuvel. Een welverdiende winst dames!

Volgende week staat de wedstrijd tegen Wilhelmina VR1 op het programma. Aanvang wedstrijd: 12:00uur. Support your locals!

Verslag: Naomi Koenen en Noortje Maas