DESK pakt een punt tegen de nummer 3

Serooskerke 2
17-11-2018

Scheidsrechter:   Afgeschermd
Na de verloren bekerronde tegen Roda Boys van vorige week, moeten we vandaag weer competitievoetbal spelen. Ditmaal tegen nummer 3 van de ranglijst, Serooskerke uit Serooskerke-Walcheren. De tegenstander van vandaag staat er met 4 punten meer in de competitie uitstekend voor. DESK kent Serooskerke niet van een eerdere ontmoeting, dus we kunnen geen statistieken tegenover elkaar zetten. Een leuk potje wordt verwacht op de Eikendijk na de scherpe training van deze week. De punten moeten in Kaatsheuvel blijven, dat weten de mannen van zaterdag 3 ook!!

Opstelling:
van den Beukel,van de Sanden,J.Wolffs(c),Haans,W.van Hulten,Trommelen,Heuer,Jonkers,Smit,M.Wolffs,de Bruijn

Wissels:
Ali,Peters,Mertens

14:45 uur: Een klein zonnetje glinstert over de grasmat van sportpark Eikendijk. de koppies staan strak en de strategie is duidelijk. De aftrap is voor Serooskerke, dat gelijk de bal de diepte in speelt. Zoals verwacht een aanvallende tegenstander die het spel wil gaan maken. De openingsfase gaat gelijk op, al ziet het spel van Serooskerke er iets verzorgder uit. Het spel gaat over en weer in het verloop van de wedstrijd, wel zonder echte kansen. Na dik een half uur spelen is daar de eerste kans voor DESK. De Bruijn maakt zijn vooractie en verschaft de ruimte rond de 16, hij haalt uit... de keeper moet zich strekken! Het blijft 0-0. Tien minuten later is het de beurt aan Serooskerke, dat ook een echte kans krijgt. Een knal in de 16 meter wordt gekeerd door keeper Beukel. Hij slaat de bal met zijn vuisten weg. Een met vlagen gezapige eerste helft eindigt in 0-0, het gelijkopgaande spel zal in de tweede helft net dat stapje extra vragen: meer arbeid erin, dan moet het goedkomen!

Tweede helft:
De boys van DESK worden op scherp gezet met de figuurlijke puntjes op de I. DESK begint met spelen. In de openingsfase gaat het weer gelijk op, al is het Jonkers die de tweede kans krijgt. Ook nu slaat de keeper hem uit de goal. DESK wordt iets sterker en ook Van de Sanden krijgt een kans. Een afstandsschot, maar de keeper staat weer goed. Het vervolg is slordig van beide kanten. Tot Serooskerke de 0-1 binnenschiet 10 min voor tijd na een klein foutje bij DESK. Serooskerke heeft het gevoel dat de buit binnen is tot Ali een paar minuten voor tijd neergetrokken wordt in de 16. Wat doet de scheids... Jaja, hij legt hem op de stip!! J.Wolffs erachter... Strak in het hoekje en 1-1!!! DESK zet aan en wil meer. Er vallen ruimtes aan beide kanten, wie gaat deze wedstrijd nog beslissen? In de laatste paar secondes krijgt M.Wolffs een 100% kans om deze wedstrijd te beslissen uit een hoge bal bij de tweede paal. Helaas knalt hij hem net naast. De scheids fluit voor het laatst. De spelers van DESK hadden 3 punten moeten hebben, alleen blijft het bij een 1-1 stand.

Verslag: Nick Mertens

Klik hier om het album te bekijken.