Hardwerkend ZAT3 weet zichzelf niet te belonen in Zierikzee

DESK ZA3
01-12-2018

Scheidsrechter:   J. (Hans) deJong
Voor de verandering vandaag een uitduel in Zeeland (ha-ha): MZC'11 is de tegenstander in Zierikzee. Het tweede elftal van deze Zeeuwse ploeg staat met 1 punt meer boven de mannen uit Kaatsheuvel; je zou dus zeggen: een echte clash. Het team van MZC'11 bivakkeerde afgelopen seizoen nog in de reserve hoofdklasse, maar degradeerde als nummer laatst. Een leuk duel om ons te meten. DESK heeft de laatste weken wat steekjes laten vallen in het beslissen van een wedstrijd. Vandaag willen we dat rechtzetten en daar zal MZC'11 de dupe van moeten worden. We gaan het zien!!

Opstelling:
van den Beukel,van de Sanden,M.Mertens,Haans,W.van Hulten,Trommelen,Heuer(c),de Man,Peters,M.Wolffs,de Bruijn

Wissels:
van Noije, Jonkers

12:00: weer een vruuge pot voor de boeg. Helaas: door wat mankementen missen we enkele vasten krachten vandaag en reizen we af met 13 man. Op een nat kunstgrasveld moet het gaan gebeuren. In de openingsfase gaat het spel gelijk op, en over en weer. Zonder echte kansen staan de mannen van DESK goed. Tot de 13de min... De eerste kans is een vrijetrap. De Bruijn gaat erachter staan... over het muurtje! De bal wordt ternauwernood nog gekeerd door de keeper. Niet veel later valt die dan toch! 0-1 na 20 minuten. Haans krijgt een steekbal van Trommelen, gaat één-op-één en schuift beheerst binnen: 0-1!! Een compact DESK laat MZC'11 weinig het spel maken. Maar in de dertigste min gaat het mis achterin bij DESK. De verdediger haakt de aanvaller... Pingel MZC'11! Keeper Beukel zit erbij maar kan niet voldoen en het wordt 1-1. DESK is het een beetje kwijt en binnen 4 min wordt het ook 2-1: een afstandsschot wordt in eerste instantie nog gekeerd, maar de rebound - op een meter afstand - wordt binnen geschoten. Na een degelijk periode van DESK laten de mannen nu ff hun koppie hangen. De jongens worden nog ff opgepept om niet meer schade op te lopen, gelukkig valt de nieuwe tegengoal niet voor rust. We gaan rusten met een onnodige 2-1 achterstand.

Tweede helft:

De tactiek wordt nog een keer voor de dag gehaald, de mannen worden weer even op scherp gezet. In de regen en de kou zullen we deze laatste 45 minuten gas moeten geven. MZC'11 is ook goed toegesproken en met meerdere wissels op de bank, verwachten ze dit klusje wel te klaren. Al is het de thuisploeg die gelijk DESK onder druk probeert te zetten en de score te vergroten. In die fase speelt DESK nog redelijk mee, al begint de thuisploeg nu wel echt aan te dringen. En dan lukt het ze toch om 20 minuten voor het einde de wedstrijd op slot te gooien, 3-1 na een schot van een meter of 30. De bal gaat zo over keeper Beukel heen in de verre hoek. Een knappe goal, aldus de supporters. DESK met maar twee wissels op de bank probeert nog wat te forceren in de laatste fase van de wedstrijd. Beide teams weten dat deze wedstrijd gespeeld is en laten het hierbij. De klok staat op 90 min en zonder extra tijd fluit de scheids af.

Verslag: Nick Mertens

Klik hier om het album te bekijken.