DESK schiet erop los

Wilhelmina\'26 JO19-1
01-12-2018

Scheidsrechter:   Afgeschermd

Op zaterdag 1 december stond er voor DESK JO19-2 een spannende wedstrijd op het programma tegen Wilhelmina’26 uit Wijk en Aalburg. De tegenstander had voor de wedstrijd hetzelfde doelsaldo en een gelijk aantal punten wat een gelijkopgaande wedstrijd beloofde.

Gelijk opgaan deed het ook in de eerste helft. Wij kwamen als eerste op voorsprong. David ging diep en haalde de achterlijn. Vervolgens gaf hij de bal voor waarna Max de openingstreffer kon scoren. Helaas konden wij niet lang van deze voorsprong genieten. Enkele minuten later stond het weer gelijk door een doelpunt van de tegenstander. Wij kwamen nog even met een man meer te staan doordat de tegenstander geel kreeg vanwege een overtreding op David. Wij kwamen op 2-1 voorsprong. Dit keer was het Jurre die een voorzet van David wist te benutten. Na dit doelpunt gingen wij minder spelen en kregen we het moeilijk. Wij konden de bal maar niet wegwerken en het werd gelijk. De ruststand werd 2-3 omdat ik niet goed uitkwam en de bal bij een hoge voorzet niet kon vangen en hierna ging de bal in het doel.

In de tweede helft werden er nog meer doelpunten gemaakt dan in de eerste helft. Wij kwamen op gelijke hoogte door een doelpunt van Maurits. Hij dribbelde het hele veld over en daarna wist hij met een geplaatst schot de keeper te verschalken. Na dit doelpunt kwamen wij weer op voorsprong. De keeper nam de bal niet goed aan en man in vorm David stond op de goede plek om dit af te straffen. De wedstrijd bleef op en neer gaan en beide teams bleven kansen creëren en doelpunten maken. Het werd 4-4 en later 5-4. Ons vijfde doelpunt kwam op naam van Jurre. Na dit doelpunt kwam er een wissel van onze kant en Noah kwam binnen de lijnen. Deze wissel pakte goed uit want er kwam meer gevaar en wij breidden de voorsprong uit naar 6-4.  Alexander wist uit een hoekschop van Sam binnen te koppen. De marge werd ook nog 3 door Max die op aangeven van Noah zijn tweede van de wedstrijd maakte. Na dit doelpunt ontstond er een ruzie tussen onze aanvoerder Sam en de aanvoerder van de tegenstander nadat hij tegen Sam was aangelopen. Sam reageerde hierop middels een scheldwoord waarna scheidsrechter Van den Hout hem met geel van het veld stuurde. Hierop gaf Sam vervolgens weer commentaar wat hem weer geel opleverde en dus een rode kaart. Wilhelmina’26 maakte al snel een doelpunt met deze man-meersituatie. Direct na de aftrap werd de aanval gezocht en wet het 7-5. Wij wisten ondanks dat we met een man minder stonden wel de betere ploeg te blijven en door doelpunten van Noah en Jurre, die zijn derde van de dag maakte, werd de eindstand bepaald op 9-5.

Volgende week wacht ons een moeilijke uitwedstrijd tegen Be Ready uit Hank die bovenin meedraaien. We hopen daar de 3 punten te pakken en mee te nemen naar Kaatsheuvel.

Verslag: Sam Haarbosch