Helaas geen winnend einde

TSV Gudok JO19-4
15-12-2018

Scheidsrechter:   Afgeschermd

Op zaterdag 15 december stond voor DESK JO19-2 de laatste wedstrijd voor de winterstop gepland. Het betrof een thuiswedstrijd tegen Gudok.

In het begin van de wedstrijd voetbalden wij slordig en ook ging het verdedigen moeizaam. Daarom kwam de uitspelende ploeg ook op een 0-1 voorsprong. Een van de spelers uit Tilburg wist de achterlijn te halen en voor te geven waarna de bal van dichtbij gescoord werd. We gingen steeds beter voetballen en er kwamen ook wat kansjes. Zo waren David en Jurre dicht bij de gelijkmaker maar helaas gingen deze kansen er niet in. Het werd wel 0-2. Er kwam een afstandsschot van Gudok dat Maurits probeerde weg te werken, maar jammer genoeg lukte dat niet waardoor de bal doel trof. Na dit tegendoelpunt waren wij de bovenliggende partij en kregen we verschillende kansen. De aansluitingstreffer kwam er ook. Fabio schoot op doel, de keeper kon de inzet keren maar in de rebound maakte Moha de 1-2. Vlak voor rust kregen wij nog een goede kans op de gelijkmaker. David Schoot op doel en de keeper pakte de bal. Volgens sommige van onze spelers was dit achter de doellijn gebeurd, maar de scheidsrechter oordeelde dat de bal de doellijn niet gepasseerd was. De ruststand was 1-2.

In het begin van de tweede helft waren wij de betere ploeg en we kregen ook enkele kansen op de gelijkmaker. Youri was het dichtst bij de gelijkmaker. Hij kwam in het strafschopgebied maar helaas lukte het hem niet om de bal met genoeg kracht op doel te schieten, waardoor de keeper de bal kon vangen. Later probeerde Jens het ook maar het schot ging net over het doel heen. Gudok maakte de kansen beter af en scoorde de 1-3. Het werd ook 1-4. Ik kwam uit mijn doel en raakte een speler waarna de scheidsrechter de bal op de stip legde. De penalty werd benut en de marge werd drie. De eindstand werd 1-5 nadat een corner in een keer in het doel werd gedraaid. Ik zat er nog aan maar dat was niet genoeg.

Helaas wisten we de najaarscompetitie niet winnend af te sluiten. We hopen in de voorjaarscompetitie meer punten te pakken en wat hoger te eindigen. Voor Youri was dit zijn laatste wedstrijd. Hij heeft helaas besloten te stoppen met voetbal.

Namens DESK JO19-2 wensen wij iedereen fijne kerstdagen en een mooi 2019.

Verslag: Sam Haarbosch