Condoleance

Kees van Wezel
20-10-1935 - 30-09-2018

Zondag 30 september ontvingen we het droevige bericht dat Kees van Wezel onverwachts van ons is heengegaan. Kees mag gedurende zijn lidmaatschap van bijna 70 jaar in de 88 jarige geschiedenis van DESK een topper genoemd worden, die een grote positieve invloed heeft gehad op onze vereniging.

Een onverzettelijke speler

Kees is lid geworden in 1949 op 14 jarige leeftijd. Hij zou met de komende jaarvergadering gehuldigd worden als 70 jarig lid! De vier jaren als junior verliepen zoals de kenners van toen het verwachtten: telkens in het hoogste jeugdelftal. Hij claimde toen al zijn favoriete plek in het elftal: de rechtsback positie. De overstap naar de senioren verliep geruisloos. Hij had weinig tijd nodig om een definitieve plaats in de hoofdmacht DESK 1 te bemachtigen. Jarenlang, tot zijn 35 ste, heeft Kees de geelblauwe kleuren met hand en tand  verdedigd. De linksbuiten en linksbinnen van de tegenpartij moesten van zeer goede huize komen om via de linkerflank te scoren. Kees bleek vaak een onverzettelijke speler te zijn, die het soms noodzakelijke harde werk niet schuwde. Menig tegenstander is met Kees in aanraking geweest als een sliding noodzakelijk was om het scoren te beletten.

Andere capaciteiten

Voor en na de wedstrijd was het de rust zelve die vaak gepaard ging met de nodige humor en de vele voetbalverhalen die hij op een smakelijke manier kon vertellen. Het was een genoegen om met hem te spelen en hem te ontmoeten. Het bleef bij DESK niet alleen als speler doch hij had ook nog andere capaciteiten: leider van de A1, de generatie die hem moest opvolgen. Dat hij verstand van talentontwikkeling had werd ook opgemerkt bij de K.N.V.B. Jarenlang heeft Kees als scout voor Midden-Brabant en later voor Zuid-Nederland in zijn vrije tijd gewerkt om talenten op te sporen en te begeleiden. Zoon Arthur en Carlos van Wanrooij zijn daarvan de voorbeelden die via Kees in het betaalde voetbal terecht zijn gekomen.

Als supporter na zijn actieve periode was Kees tijdens de wedstrijd en in de derde helft een graag geziene persoonlijkheid. Iedereen kende hem en hij kende iedereen. Zijn communicatieve eigenschappen zijn hem van dienst geweest. Hij kon met iedereen overweg, vaak gepaard gaande met een anekdote of een sappig verhaal. In deze mogen we ook zijn overleden echtgenote Joke niet vergeten. Zij vergezelde hem vaak bij DESK en was zijn steun en toeverlaat.

Desk is Kees bijzonder dankbaar

De laatste jaren van zijn leven heeft hij ondanks zijn steeds zwakker wordende gezondheid in verpleeghuis Eekhof doorgebracht. Vorig jaar april hebben we hem nog met zoon en kleinzoon mogen ontvangen tijdens de 65+ dag. Hij heeft die dag volop genoten van contact met vele  bekenden uit de DESK familie. DESK is Kees bijzonder dankbaar voor al het werk als echte Desser verricht. Moge hij rusten in vrede.

We wensen zijn kinderen en kleinkinderen, broers en zussen veel sterkte toe om het verlies van zo’n geliefde man te dragen.

Bestuur v.v. DESK

Voeg een condoleance toe

Condoleances

Jan Schalken 2 oktober 2018 10:37
Bedankt voor alle geweldige ervaringen die ik mede dankzij jouw grote inbreng heb mogen beleven in mijn jeugd.... ⚽️
Patricia snels 2 oktober 2018 07:02
Langs deze weg wil ik de familie condoleren met dit enorm verlies en heel veel sterkte.
Niels Janen 2 oktober 2018 06:38
Gecondoleerd met dit zware verlies!
Ton brouwers 2 oktober 2018 06:04
Gecondoleerd met dit grote verlies en heel veel sterkte toegewenst.
Inge, Mihai & Frank Mols 1 oktober 2018 23:14
Een mooi mens is niet meer ... Wat denken we nog steeds met veel plezier terug aan de tijd van de vroege jeugd periode bij Desk van Mihai . In die periode zaten we vaak met Kees op unn benkse en kon hij vertellen op mooie en humorvolle manier over zijn geliefd spelleke.
Het meest is bij gebleven zijn gevleugelde uitspraak over Mihai : "die-e van jullie is ginn vurrhoede speulerr. Ook ginn middenveld, hij moet utt spel vurr um hebben , utt is gwoon unnuh aachterhoede speuler.." . Kees mooie mens ; ge hett gelijk gehad ! Rust zacht.