DESK JO12-1 oefent tegen sv capelle

DESK JO12-1 - sv Capelle JO11-1 (2-4)

Afgelopen zaterdag stond er een oefenpot op het programma voor de boys van Roel Wagemakers en Dieter Cleijn. Een vriendschappelijk potje tegen de voetbalschool van Leon Hutten, sv Capelle JO11-1.

De handen zijn geschud en de bal rolt op het kunstgrasveld aan de Eikendijk. Het is gelijk duidelijk dat de ploeg van Capelle niet gekomen is om te verdedigen en het valt gelijk gretig aan. De spelers zetten DESK gelijk onder druk en zijn snel in de spelhervattingen.

De oefenpot was een prima optie om te wisselen op verschillende posities in de opstelling. De afwezigheid van Thijmen de Fijter, geveld door een flinke griep, was ook de reden van enkele positiewisselingen.

De eerste minuten startten Luuk Pöttgens, Dirk Vloemans en Loek Agterberg in de laatste linie. Capelle houdt het tempo hoog en tikt er aardig op los. Tycho Gorter is al enkele keren op de proef gesteld en redt zijn ploeg vooralsnog.

In het eerste kwart is Capelle scherper in het benutten van kansen. Na een uitbraak over de rechterkant en een strakke bal voor het doel, komt Capelle op voorsprong. Kansen voor DESK zijn er voor Giovanni Soijer en Jaylen Wegman die of de doelman van Capelle onderweg naar het doel tegen komen. DESK creëert kansen maar weet de gelijkmaker nog niet tegen de touwen te jagen.

Het tweede kwart is begonnen en DESK combineert. Dio Cleijn en Yaico van Selst weten de linkerflank geregeld via de flank op te stomen en proberen zo aanvoer naar de spitspositie te brengen.

Capelle komt op een 0-2 voorsprong na een corner en DESK zet de schouders eronder. De ploeg blijft bikkelen en werkt hard. Maurits de Wijs, centraal op het middenveld, verdeelt het spel en steekt Dani aan de rechterkant richting de achterlijn. Dani op volle snelheid in duel met zijn directe tegenstander weet de bal naar een corner te promoveren.

De hoekschop van Vanni belandt bij Jaylen op het voorhoofd en gaat naast het doel. Met een 0-2 achterstand gaat DESK de rust in.

Na rust wordt het harde werken beloond en weet spits Jaylen de aansluitingstreffer tegen de touwen te schieten. DESK zet de schouders er onder en blijft knokken tegen rappe spelers van Capelle.

Loek Agterberg wordt even van het veld gehaald, nadat hij pijnlijk op zijn knie beland is. Even de wonderspons erop en na een korte onderbreking terug het veld in.

De aanvallen van Capelle worden achterin onschadelijk gemaakt door Dirk Vloemans. Dirk krijgt een rustmoment en wordt even gewisseld voor Maurits, die de centrale positie in de defensie overneemt.

DESK gaat op zoek naar de verdiende gelijkmaker. Een corner van Dio Cleijn wordt met rechts uit de lucht geplukt door Jaylen Wegman en onberispelijk met links hard in het doel gepoeierd. Een verdiende tussenstand gezien de kansen en het harde werken.

Een corner voor DESK vanaf de rechterkant van het veld. De bal wordt bij de eerste paal op het voorhoofd van Giovanni geplaatst die de bal vervolgens hard richting het doel van Capelle knikt. De inzet gaat net naast.

Enkele minuten later een heerlijke scrimmage op de doellijn bij sv Capelle. De sluitpost van Capelle is bij de eerste paal gezien als de bal richting Jaylen Wegman op de doellijn schiet. De centrale verdediger van Capelle in duel met Jaylen op de doellijn komt als winnaar uit het duel en ruimt op. Daar was DESK dichtbij de 3-2, maar de bal wilde niet het doel in.

In de slotfase gaat het helaas toch nog mis voor DESK. Een aanval door het midden, wordt niet afgestopt op het middenveld. De middenvelder van Capelle kan ongehinderd de as oversteken en de bal achter Tycho Gorter knallen. Een minuut later ligt het rechts achterin open en profiteert Capelle van de ruimte die er ligt. Een diagonaal schot zeilt achter Tycho en met een 2-4 eindstand wordt de oefenpot afgefloten.

DESK toonde veerkracht en bood aardig weerstand tegen een technisch sterke tegenstander. De ploeg van Roel en Dieter combineerde goed en vertoonde prima spel op naar de volgende pot. Donderdagavond 7 maart om 18:30u staat er een midweekse wedstrijd op het programma voor DESK. Dan speelt het uit tegen vv Rijen voor de competitie.

Na de wedstrijd worden de handen geschud en gaan alles spelers nog met elkaar op de foto. Speler Yaico van Selst trakteert iedereen voor zijn verjaardag en bedankt zijn trainingsmaatjes van Capelle voor de wedstrijd.

Foto's en verslag: Dieter Cleijn

DESK JO12-1 - sv Reeshof JO12-1 (3-1) Zaterdagochtend 20 april staat de kraker tegen sv Reeshof op het programma voor de mannen van… Meer >

DESK JO10-2 - Gloria UC JO10 (5-8) De ploeg van trainers Jorg v/d Linden en Jilke v/d Ven waren helaas in het eerste kwart nog niet… Meer >

De ploeg van trainer Michael Koemans mocht zaterdagochtend om 09:00u aantreden in de derby tegen SSC'55. De debuterend Tweede… Meer >