Gezocht: penningmeester vanaf seizoen 2023-2024

Beste Dessers,

Na dit seizoen zal Dennis van den Beukel, na een periode van 5,5 jaar, het bestuur gaan verlaten als penningmeester. Wij zijn dus dringend op zoek naar een nieuwe penningmeester! Help jij onze club graag om financieel gezond te blijven de komende jaren en is onderstaande functieomschrijving jou op het lijf geschreven? Stuur dan een mail naar voorzitter@vvdesk.nl of benader een van de andere bestuursleden om je interesse kenbaar te maken. Uiteraard zal Dennis ook graag zijn werkzaamheden verder willen toelichten in een persoonlijk gesprek.

Functie

• De penningmeester is samen met de andere bestuursleden verantwoordelijk voor het beleid en de dagelijkse gang van zaken binnen de vereniging;
  • Als penningmeester ben je primair verantwoordelijk voor het financiële beleid en de daaruit voortvloeiende financiële administratie.

Plaats in de organisatie

De penningmeester vormt samen met de voorzitter en de secretaris het Dagelijks Bestuur (DB). Het DB vormt daarnaast, aangevuld met alle andere bestuursleden, het Algemeen Bestuur (AB). Het AB is verantwoordelijk voor het beleid van de vereniging en legt hiervoor éénmaal in het jaar verantwoording af aan de Algemene Ledenvergadering (ALV). De penningmeester legt hierbij verantwoording af over het financieel jaarverslag gedurende de ALV.

Taken en verantwoordelijkheden in hoofdlijnen

• Lid van het AB en DB.
  • Voorzitter van de ‘Commissie Financiën’. De commissie wordt o.a. gevormd door een adviseur, administrateur en ledenadministrateur.
  • Beheren van de administratie (tactisch en strategisch), waarbij de operationele / dagelijkse zaken (o.a. registraties, betalingen, facturering, innen van contributie) door de administrateur binnen de commissie financiën uitgevoerd worden.
  • Het maken van financieel beleid, in samenwerking met het bestuur.
  • Opstellen en monitoren van de begroting.
  • Vertegenwoordigen van de vereniging naar financiële instellingen.

Wie zoeken wij?

We zijn op zoek naar iemand met affiniteit met financiën en/of administratie, die zich graag wil inzetten voor de toekomst van vv DESK.

Wat kost het aan tijd?

Voor zowel het AB als het DB vindt één keer per maand een vergadering plaats. Concreet betekent dat dus dat je als penningmeester iedere twee weken, op een maandagavond, vergadering hebt. Daarnaast kun je in je eigen tijd je taken uitvoeren. Een aantal periodes in het seizoen ben je wat drukker dan de rest van het seizoen, maar gemiddeld ben je tussen de 4 en de 6 uur per week bezig.

Wat brengt de functie jou?

Je maakt als bestuurder deel uit van een groep vrijwilligers die zich allemaal vanuit sociale betrokkenheid tijd en moeite willen steken in DESK. De functie van penningmeester zal je een zeer leerzame periode opleveren, waarbij je leert wat er allemaal komt kijken bij het besturen van een organisatie die gedraaid wordt m.b.v. vrijwilligers. Daarnaast heb je contact met partijen die betrokken zijn bij een vereniging, zoals de gemeente, financiers, verzekeraars etc. Dit brengt het een uitdagende functie, wat positief zal zijn voor je persoonlijke ontwikkeling. En tenslotte, een functie als bestuurslid zal goed staan op je CV.

DESK JO12-1 - sv Reeshof JO12-1 (3-1) Zaterdagochtend 20 april staat de kraker tegen sv Reeshof op het programma voor de mannen van… Meer >

DESK JO10-2 - Gloria UC JO10 (5-8) De ploeg van trainers Jorg v/d Linden en Jilke v/d Ven waren helaas in het eerste kwart nog niet… Meer >

De ploeg van trainer Michael Koemans mocht zaterdagochtend om 09:00u aantreden in de derby tegen SSC'55. De debuterend Tweede… Meer >

Helaas bereikte DESK deze week het treurige nieuws van het overlijden van Rob de Bruijn. Vele jaren vrijwilliger bij DESK, vader van… Meer >